• An0nym0us

Varför tycker ni om Odd Molly?

Jag är ingen dömande person....eller det kanske jag är....Men jag undrar vad som är så speciellt med klädmärket Odd Molly? Jag kikade in på deras hemsida och kollade på deras kollektion och njae...inget för mig. Jag såg dock en snygg jacka (kappa? Nåt mitt i mellan ting) som var snygg och som jag kanske t.o.m kommer köpa!

Men resten var inte min stil....Sen tycker jag att deras kläder är väldigt dyra med tanke på att de ser ut som kläder man kan finna på Indiska för någon hundralapp.

Så vilka är ni som älskar Odd Molly? Vad har ni för livsstil? Bor ni i en stor stad eller mindre stad?

Jag är 100% säker på att kvalitén på deras kläder är tipp topp så ingen behöver nämna det.

Jag undrar bara vad det är som FL kvinnor och mammor tycker är så snyggt med just Odd Molly.

• Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?
  • TEDDEN
    brünnhilde skrev 2011-09-26 14:35:27 följande:
    Mycket är snyggt, men det är lite för mycket för mig. Jag är själv en ganska färgstark människa - både till utseende och sätt, så jag tror det hade blivit för mycket på mig.

Dessutom känns det som om otroligt många kring 50 köper OM. Det kanske låter elakt men av den anledningen känns det inte heller så attraktivt att köpa OM för mig.
    Precis!

Det är där OMs problem börjar. Det är inte längre coolt att köpa OM, eftersom det är så många äldre som köper det. Svårt att bryta trenden dock. Märket är så speciellt och färgstarkt, men man tröttnar. 

Får se om nya VD:n gör några drastiska designförändringar, som så väl behövs!

• Fröken Fi

Jag har 8 plagg från OM men det är långt ifrån allt jag gillar, jag väljer ut godbitarna som är kanske 2-3 st per säsong, precis som jag gör med plagg jag gillar från andra kollektioner. Jag springer inte och köper en massa andra kläder från andra kedjor och har garderoben full av kläder utan jag har kanske ett 20-tal toppar/blusar/tröjor som jag verkligen gillar över allt annat och som håller en bra kvalitet och som jag vet att jag inte lessnar på.

• Mandel

Har endast sett ett snyggt plagg på deras hemsida och när jag sedan såg klänningen live blev jag besviken och den var inte alls värd sitt pris.
    Tycker det är konstiga mönster, konstiga tyger och inte alls min smak. Alldeles för mycket blandat i samma plagg av olika mönster och färger.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Linda1976

Mycket av OddMolly är alldeles för pråligt och tacky, medan annat gillar jag skarpt. Deras trikåtunikor gillar jag, men inga koftor. Eller jo, en del är fina - men jag kan verkligen inte ha ull, det kliar på mig

Jag har väl sådär en 10-12 plagg, flera enfärgade och några mönstrade. Nu har jag turen att bo nära Freeport och köpte 2 tunikor för 200:-/st för ett par v sen, och de hade kostat 1200:-/st. Visserligen är de från våren 2010, men det skiter jag i, jag gillar dem  

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • DillPion

Är 27 år och älskar odd Molly. Men inte allt. Väljer ut ett par godingar varje säsong. Allt är verkligen inte snyggt och håller med om att de ofta kräver lager-på-lager för att bäras snyggt. Har ett par koftor som jag tycker är snygga till jeans och några klänningar, gillar inte blusarna och tunikorna för de är tantiga... Väljer plagg som funkar på kontoret och matchar med vanlig kontorsoutfit, men jag beundrar verkligen dem som klär i OM från topp till tå. Det gör inte jag...

Dyrt är det men om man nu har råd så är väl det inget att bråka om... Var och en gör som dom vill. Ser inte heller likheten med indiskas kläder... indiskas kläder är bleka kopior av OM och mest OM-kopior är det egentligen kappahl som har. Jag är stolt över mina OM-kläder och bryr mig inte om vad andra tycker.

• Arvinda

Jag tycker de har många fina kläder, men passformen är inte alls bra på mig! Spelar ingen roll om det är jacka/linne/kofta det ser bara märkligt ut på mig. Är väl normallång och slank i kroppen, lång överkropp. Alla deras plagg får mig att se fyrkantig ut..

Synd för de har fina saker!

• An0nym0us
    brünnhilde skrev 2011-09-26 14:35:27 följande:
    Mycket är snyggt, men det är lite för mycket för mig. Jag är själv en ganska färgstark människa - både till utseende och sätt, så jag tror det hade blivit för mycket på mig.

Dessutom känns det som om otroligt många kring 50 köper OM. Det kanske låter elakt men av den anledningen känns det inte heller så attraktivt att köpa OM för mig.

Jag tycker också det verkar vara mycket äldre kvinnor som köper Odd Molly kläder.

Kläderna är defintivt inte riktade till yngre iallfall då jag inte vet någon kring min egen ålder som köper deras plagg...hörde först talas om dom här på familjeliv.

• skruttan8

Gillar inte OM, enstaka plagg är fina. Tycker det är för mycket mönster och rysch, lite indiska. Har en kofta men jag känner mig lite "bonnig" i den, är mer för klassiska kläder. De som är lite storvuxna är fina i OM.

• 071001

Jag äger en OM-blus och den är inte använd många gånger. Inte min stil alls helt enkelt. Säger som TEDDEN, mammor över 30 i Stockholm. Tänk er såna som de i Solsidan i Annas mammagrupp. På pricken.

• Linda1976
    071001 skrev 2011-09-27 09:56:23 följande:
    Jag äger en OM-blus och den är inte använd många gånger. Inte min stil alls helt enkelt. Säger som TEDDEN, mammor över 30 i Stockholm. Tänk er såna som de i Solsidan i Annas mammagrupp. På pricken.
    ..åsså jag då! Min sambo sa när vi skulle gå ut i lördags och jag hade en lång svart OM-klänning på mig. "Inte många som får OM att se goth ut"... haha....
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?