• Dizzi

Jag ska donera ägg

Jag är igång med min donation, kommer troligen att bli plock i början av november. Har börjat med p-piller och fått hem en hel påse med sprutor av olika slag. känns overkligt faktiskt, och lite nervöst. Hoppas bara att jag får fram några ägg, och att nån blir gravid, så att man inte går igenom hela behandlingen i onödan...

• Dizzi

Mår jättefint. Femte sprutdagen idag. Lite huvudvärk som jag inte brukar ha, men annars inga som helst problem. UL på fredag. Blir jättespännande nästa vecka när plocket ska ske!

• Dizzi

Hej "livets orättvisor"! Nu kan man som bekant bara tala utifrån sig själv, så detta står för mig: Jag har två barn på 4 och 6 år, högskoleexamen, fast förhållande sedan 12 år, god inkomst och har aldrig testat narkotika. Donation gör man absolut inte för pengar, pengarna som jag kommer att få (3000 kr) täcker faktiskt inte ens de dagar jag har varit borta från jobbet för kuratorsamtal, provtagning, ultraljud och äggplock.

Det här med donation ser jag som en rent medmänsklig handling. Jag är så otroligt tacksam för mina barn. Jag har haft lätt att bli med barn och lätt att anpassa mig till rollen som förälder. När man har burit och fött barn inser man vilken gåva det är. Jag vill unna någon annan kvinna samma mammalycka som jag känt och fortfarande känner varje dag när jag ser på mina små underverk. Så enkelt är det faktiskt!

• Dizzi
    livets orättvisor skrev 2011-10-31 20:48:18 följande:
    Tack för alla svar!
    Som sagt så vet jag att det är min befängda och orationella känsla som jag inte är det minsta stolt över. Det var därför jag ville höra från er underbara donatorer hur ni tänker  och känner kring det hela.

Särskilt tack Dizzi för dina kloka ord och din redogörelse för din situation!

Och tusen tack till alla som hjälper alla oss barnlösa!

Det är ett stort beslut att bära ett barn med en annan kvinnas gener, det förstår jag som donator. Klart att du måste ha rätt att ha alla möjliga typer av tankar kring detta, även sådana som inte är så smickrande

Jag som donator tänker som så, att har mottagarparet tagit sig hela vägen genom karusellen med utredningar och försök på naturlig väg och kanske med IVF, så måste det vara attans motiverade föräldrar, dvs mina ägg hamnar i en bra familj... 
  • Dizzi

Griffonmatte: De formella kraven på donatorer kan man läsa på t ex:
    http://www.uas.se/templates/page.aspx?id=29362

För dig personligen så ska du ju vara beredd på att gå igenom en behandling på ett par veckor, ta injektioner på dig själv och sedan själva äggplocket. De är väldigt måna om oss donatorer och man får jättebra information vid besöken på kliniken, så jag tycker inte du ska tveka utan ta kontakt med din närmaste klinik!

Svar på tråden Jag ska donera ägg