• Makka Pakka

Tappar otroligt mkt hår!! Fler?

Gud så jobbigt! Hittar mina hårstrån överallt! Har långt och mörkt hår så det syns verkligen! Vill verkligen inte klippa mig så jag har håret uppsatt hela tiden!

När slutar det?  

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Svar på tråden Tappar otroligt mkt hår!! Fler?
  • Trixxy
    Makka Pakka skrev 2011-09-26 18:24:56 följande:
    Gud så jobbigt! Hittar mina hårstrån överallt! Har långt och mörkt hår så det syns verkligen! Vill verkligen inte klippa mig så jag har håret uppsatt hela tiden!

När slutar det?  
    Tja det var 4 år sen jag fick min yngsta och jag tappar fortfarande mycket hår.
  • colanappen

jag tappade mkt håt länge kanske ett halvår och därefter avtog det och blev normalt

• Flisan79

När man är gravid tappar man mindre hår än vanligt och efter förlossningen (har varit efter ca 4-5 månader för mig) så tappar man detta "överskottshår".....dessutom kan man ha oturen att tappa lite extra eller fläckvis. Jag tappade sist mest över tinningarna. Typ som när män börjar bli tunnhåriga och hårfästet på var övre sida åker upp. Så såg jag ut :-P. Håret växer ut sen som tur är men för mig tar det ett tag då håret i övrigt är väldigt långt.

Har för mig att hårtappandet höll på ett par månader.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Trixxy
    Flisan79 skrev 2011-09-26 19:05:08 följande:
    När man är gravid tappar man mindre hår än vanligt och efter förlossningen (har varit efter ca 4-5 månader för mig) så tappar man detta "överskottshår".....dessutom kan man ha oturen att tappa lite extra eller fläckvis. Jag tappade sist mest över tinningarna. Typ som när män börjar bli tunnhåriga och hårfästet på var övre sida åker upp. Så såg jag ut :-P. Håret växer ut sen som tur är men för mig tar det ett tag då håret i övrigt är väldigt långt.

Har för mig att hårtappandet höll på ett par månader.
    Konstigt att det har hållt på i 4 år för mig
  • Flisan79
    Trixxy skrev 2011-09-26 19:35:42 följande:
    Konstigt att det har hållt på i 4 år för mig
    Jag tappar ganska mycket i vanliga fall...eller, ja det syns mycket eftersom att håret är så långt och tjockt. Om du inte får tunnare och tunnare hår så tippar jag på att du tappar "normalt" mycket hår (snitt är ca 100 hårstrån per dag)
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • lammet

jag säger bara, börja ät Priorin, det funkar. Jag har tappat hur mycket som helst efter grav och amning men nu när jag äter priorin så bara sprutar det ut hår. har kort stubb över heeeela skallen. När det sen växer ut så kommer ju mitt gamla hårsvall tillbaka=)..

• elinnnnn

jag tappar också mycket hår :(

först började det ca 6 månader efter förlossningen. Då var det väldigt mycket som tappades på samma gång.
    Jag började ta ett tillskott med vitamin D, kalcium och magnesium i och i samband med det slutade jag tappa så fasligt mycket hår och fick tom rätt mycket nya hårstrån på samma gång.
    Sen nu 13 månader efter förlossning har jag inte ätit mina tillskott på flera månader och nu har jag tappat det nya håret igen... Jag har också väldigt höga hårfästen eller ja ungefär vid tinningarna som nån annan nämnde här..

Jag ska försöka komma ihåg att ta mina tillskott varje dag då fixar det sig nog för mig, hoppas jag iallafall...

Vet inte om ni har detta i sverige, men det heter osteocare....       

• elinnnnn

och en sak till, jag har också mitt hår uppsatt hela tiden men jag tror tyvärr att det gör det värre :S dessutom sen när man väl borstar håret eller duschar så kommer alla hårstråna på en gång som annars skulle ha fallit av under dagen

• Försök inte
    Trixxy skrev 2011-09-26 18:25:48 följande:
    Tja det var 4 år sen jag fick min yngsta och jag tappar fortfarande mycket hår.
    Sköldkörtelfel efter graviditet? Vanligt hos många ohc ligger i generna.
  • Trixxy
    mylife skrev 2011-09-26 20:44:11 följande:
    Sköldkörtelfel efter graviditet? Vanligt hos många ohc ligger i generna.
    ok och vad gör man åt sådant?
Svar på tråden Tappar otroligt mkt hår!! Fler?