Ta en titt på mitt personliga brev, ris&ros (PA)
Jag funderar på att söka som personlig assistent, egentligen är jag inte intresserad av just den tjänsten som annonseras men vill komma in i företaget. Inget fel på tjänsten men jag har inte undersköterska utbildning som visserligen inte krävs men är meriterande, har ingen erfarenhet alls av det.
Sen är jag lite osäker på just begreppet , särskild behörighet för högskolekometens Det får ni gärna reda ut åt mig.
Är jag för självsäker?
Borde jag använda fler förkortningar eller ska jag skriva ut allt tydligt?
Lägga till eller ta bort radbryt?
Ska lägga till mer fakta, tex vilken skola/ort som jag gick på komvux?
Bara nämna den högsta utblidningsgraden?
Nämner min bostadsort i brevet men inte här på nätet, och min tidigare klients kön och diagnos är påhittad här i brevet.
I annonsen står det inget om körkortkrav, och det har jag inte. Men eftersom det inte står med så tänker jag inte nämna det heller.
I annonsen står det också att de lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det tolkar jag som om att man kommer komma långt med charm och livsglädje om man är ödmjuk.
Hit Me!
Hej!
Jag är en kvinnan med vida erfarenheter här i livet, jag är väl allmänbildad, har en stor kunskapstörst och gillar att lära mig nya saker här i livet. Jag har arbetat i en metallverkstad, i en personalrestaurang och städ innan mina 4 barn kom. Ett barn har diagnoserna ADHD och Atypisk autism, ett tvillingpar och alla är bedårande och väluppfostrade. Under största småbarnstiden har jag varit hemma med barnen.
Jag har gått ur grundskola, 2-årigt gymnasie och komvux där jag har läst in för särskild behörighet för högskolekometens. Har gjort högskoleprovet med ca 1,0 som resultat.
Mina avsikter är att komma in på högskola med inriktning handikappvetenskap och/eller autismspektrumstörning. Jag bor med man och barnen i "Lillaby" i hus, barnen är inskolade på dagis/skola sen länge.
Senast har jag arbetat ett halvår som boendestödjare med en ung XXX med funktionshinder inom ABC, det var där som jag upptäckte hur roligt det var att jobba med personer med funktionshinder. Var Lillebys kommun som var arbetsgivare.
Jag har själv ett litet funktionshinder, en nervskada i vänsterhanden och den som anställer mig kan få lönebidrag från arbetsförmedlingen. Just nu är jag arbetslös och kan tänka mig att börja ganska så omgående.