• LilaRos

Lillebror till Mauritz, Hjällp!

Ja, nu har vi fått veta att det gömmer sig en lillebror i magen! Storebror heter Mauritz och vi är ganska oense om vad lillebror ska få heta.. Jag är ganska innsnöad på Melwin som sambon inte kan tänka sig..

Så, vi önskar tipps på fina pojknamn som passar bra ihop med Mauritz :)

• Svar på tråden Lillebror till Mauritz, Hjällp!
  • Vulpecula

Några namn jag tycker passar bra med Mauritz:
    August
    Emrik
    Gabriel
    Henry
    Josef
    Kasper
    Leander
    Levi
    Manfred
    Matteus
    Nikolai
    Sixten

• LilaRos

Nikolai är väldigt fint.. Min syster har dock tjing på det namnet :)

• LilaRos

Tack för alla förslag, vem kunde tro att det med namn ska vara så svårt! :O

Sonen har ett tilltalsnamn och två mellannamn.. Till lillebror har vi(jag) bestämt ett mellannamn, Lars, det heter både min pappa, bror, och min sambo. Sonen har sambons tilltalsnamn som mellannamn + ett till..

hmm..

• LilaRos

ååh, det hade vart fint! Känns dock inte som ett namn sambon hade gillat.. Han är mer maximillian-stuket ;)

• LilaRos

Nu tror jag att jag har mitt namn.. Zackarias! Eller Valentin.. Nä i kväll blir det att tjata  på gubben :)

• LilaRos

William och Alvin (Albin blir ju nästan ett givet alternativ då med) kom upp här under gårdagskvällen när vi diskuterade namn, Det är namn som både jag ock sambon skulle kunna tänka oss.

Men fler förslag mottages gärna :)

• Suri

Ja, jag har själv en William och tycker såklart att det är jättefint! Tycker ni skall undvika z för sedan om ni får en trea så måste h*n också ha z i namnet och då blir det lite fånigt.... Jag känner en Valentin och han är så söt så det röstar jag för annars.

• LilaRos

Det känns ju redan att vi har ett "ovanligt" namn, jag har iaf aldrig träffat någon so heter Mauritz, vet bara om 2 män som kunde vart min gammelmorfar och gammelmorfars far (åldersvis då), så något "vanligt" namn som johan eller johanna går ju inte till något av kommande barn. Samma är det ju lite med Z, eftersom det inte är en "vanlig" bokstav..

Jag gillar också Valentin, men sambon sa tvär nej, såklart hehe.

• MaaxMaax

Mauritz är ett supercoolt namn! Lite tips till lillbrorsan då:

Mauritz och..

Kaleb
    Amos
    Bastian
    Ruben
    Ante
    Franciskus
    Vendel
    Florian

• Paisley

Hannes kanske? Hade det varit en flicka hade det varit lätt.. HM funderar...

• morriz420

Lillebror ska väl hela Morris då !
    Supercoolt och klingar bra med storebror
    !

• Miew

Jag gillar Moltas och Milio.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Mrs Chika
    Typiskt skrev 2011-09-30 15:24:24 följande:
    MALKOLM!
    Ja, klockrent!
Svar på tråden Lillebror till Mauritz, Hjällp!