Fullkornspasta?
Är den nyttigare än den vanliga pastan? Har för övrigt dragit ner på pastan rejält och kör mer potatis nu. MEn äter jag pasta så blir det fullkorn.
Är den nyttigare än den vanliga pastan? Har för övrigt dragit ner på pastan rejält och kör mer potatis nu. MEn äter jag pasta så blir det fullkorn.
Jo den e väl nyttigare...lägre GI.
Den känns nyttigare iallafall..
www.kungsornen.se/kungsornen/se_content.nsf/vDOC/D3B2308FDEAB4973C1256E460021743C
det låter ju bra mycket nyttigare än vanlig pasta
Den är nyttigare eftersom den ger mer mättnad, mer fibrer och lägre blodsockerpåverkan.
Dock, Kungsörnens är inte den bästa för den är inte 100% fullkorn, prova t ex Zeta.
Smakar det likadant som vanlig pasta?
Ah, okej! Så bra, då ska jag testa den istället! Tack tack!
Ja, jag tycker jag känner ingen skillnad i smaken eller konsistens, sambon däremot säger att den är konstig i konsistensen, men det är väl för att han inte är van
aha, då ska jag prova Zeta ! Tack för tipset
de hex
smakar inte riktigt som vanlig pasta.. jo om man kokar vanlig pasta al dente så man får tuggmotstånd är smaken lika
Jag tycker att konsistensen är densamma men inte smaken... "Fullkornssmaken" finns där. Jag åt det med VV:s svampsås, möjligt att man inte märker det om man äter det med en lite starkare köttfärssås tex.
vill inte vara moraltant nu,men potatis är kolhydratfällan nr 1!
Så fullkornspasta är kanon! Eller bulgur är med bra, följ GI annars om du vilvara nyttig,lysnade!
vanlig kokt potatis som svalnat och värmts i micron t ex har ett bra GI-värde...
Potatis kan man väl inte klara sig utan, spelar ingen roll hur onyttigt det är MEn du menar alltså att fullkornspastan är nyttigare och bättre??
Jag har slutat med vanlig vit pasta när jag gick ner i vikt i våras till hösten...
Samma sak med bröd och ris...
Kungsörnens fiberpasta innehåller faktiskt bara 55% fullkorn, medan Zetas innehåller 100%.
Visst är det en liten smakskillnad, men faktum är att man vänjer sig vid smaken och tycker bättre om den efter ett tag. Dessutom håller man sig mätt på den mycket längre än vanlig pasta!
Jag kan som diabetiker tala om att pastan är mer nyttig än potatisen...
Potatis innehåller så mycket stärkelse (socker alltså)
Pasta rekomenderas under graviditet för att lagra kolhydrater inför förlossningen
Pasta före ris o ris före potatis säger min dietist på mvc....
Och alla som känner till detta vet att diabeteskost är mat som alla borde äta för att må bra.
Kan rekomendera pasta gjort på Dinkelmjöl...
Där snackar vi fibrer o fullkorn...OCH BARA SÅÅÅÅ GOTT!!
1Malle - Är det sant?! Guud så bra! Jag är ju en pastaälskare men vet att vanlig pasta inte är så nyttig och därför började jag äta mer potatis istället och när jag ville ha pasta så körde jag med fullkornspasta (kungsörnen iofs) men nu så kan jag ju unna mig mer pasta ändå! Fast jag ska köpa med mer fullkorn i!