Inlägg från: honduvet |Visa alla inlägg
  • honduvet

Vad ska man betala för sköthäst...

Jag har haft flera olika medryttare, varit medryttare och alla i mitt stall hade medryttare och inte fan har något om skatteverkat någonsin tagits upp! Det är ren bullshit!
    För det första tycker jag inte att ni ska fortsätta hos denna människan om hon börjar kräva detta av er för det kommer bara leda till mer problem (van stalltjej som talar).

Angående er hjälp, så ska man ju egentligen inte behöva betala någonting eftersom det är NI som hjälper henne. Däremot kan jag känna att om man får faktiskt får ha en häst som sin egen flera dagar i veckan kan man ju ge en liten peng, precis som man gör på en ridskola för att man får lära sig. Men det är mer symboliskt, om man nu inte delar på hästen helt - då delar man också på alla kostnader SAMT har ett påskrivet kontrakt.
    Jag tog 500kr av min medryttare och hon var i stallet 3 dagar i veckan -valfritt. Det vet jag också är en ganska rimlig och normal summa för att vara medryttare.

Mitt råd är att ni hittar en annan ponny eller häst för er dotter att rida på! :)

Svar på tråden Vad ska man betala för sköthäst...