Inlägg från: undine |Visa alla inlägg
  • undine

Vad ska man betala för sköthäst...

Lotten 66 skrev 2011-09-27 16:23:46 följande:
    Min dotter har hittils ridit en häst gratis när hon har haft lust men nu vill ägaren att vi ska börja att betala pga att skattemyndigheterna är på henne...kan det verkligen stämma? Dom vet väl inte vem som rider hennes häst? Får man inte låta andra rida utan att ta betalt?

Har i alla fall själv dålig koll på sånt här så jag behöver er hjälp.
    Ska man betala per månad eller per gång o i så fall vad är rimligt? 
    Om man betalar per månad så hur blir det då på vintern om man inte kan rida alls (finns ingen tillgång till ridhus)  
    Min dotter kommer nog att rida 2-3ggr i veckan men hon vill kunna rida mer om vädret tillåter. På vintern kan det ju som sagt bli väldigt lite ridning.  
    Hon ställer även upp om ägaren åker bort o tar hand om hästarna ( 2st ) o tar in o ut o utfodrar, mockar mm. 

Vad tycker ni vore rimligt att betala?    
    Vad har skattemyndigheterna med det att göra? Tror det är hästägarens påhitt för att få pengar.

Well det beror lite på vad för ridning hon ska göra, om hon får tillgång till tränare och hur mkt fria händer hon har. Jag själv har först nu efter 6 års letande hittat dels en häst som passar men också en ägare som inte är girig och vill ha massa betalt. Jag betalar 200 kr var sjätte vecka för att byta skor på ena hästen jag rider. Det tycker jag är helt ok.

Vill jag sedan ha tränare får jag ju betala själv för den, såklart.
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Svar på tråden Vad ska man betala för sköthäst...