• Anonym (osäker vän)

skulle ni säga upp vänskapen om...?

Jag tror jag blir helGALEN snart. Fattar ingenting vad som händer. Min nya väninna är såå vacker, härlig, ...jag är sk.ttänd på henne. Vi har umgåtts ca 1,5år o mellanåt känns det som om där är nånting men... Saken är den att vi jobbar mycket tillsammans o hon är i liksom chefsposition så jag är nästan säkert på  att hon inte vågar göra nånting pga risken. Har även själv varit övertygad om att jag inget kommer att säga / göra (fegis) men nu håller jag på att bli knäpp. Hela min tid upptas av tankar på henne, om si el så, vad vi skulle kunna göra osv. Nyligen var vi på en trip 2-3 dgr tillsammans o jag var sååå säker på att NU...men icke...jag VÅÅGAR inte. Hur feg kan man vara liksom.
    Kommit fram till att kanske jag borde, men risken - ....tänk om vår vänskap faller på det???? Då DÖÖÖR jag. Hur skulle ni reagera om en relativt ny qvinna / väninna sände er ett brev där hon långt förklarade att hon är rätt tänd på er, längtat efter att få kyssa henne o ursäktar er för ifall hon gör bort sig helt totalt till 100%????? Jag är rätt bra på att skriva, uttrycka mej i text - men skulle det ev vara bättre att PRATA o säga rent ut som det är? el att ev läsa brevet själv för henne? Tvivlar på att jag skulle få sagt saken som jag önskar om jag skall prata. I text är det lättare. Men hur skulle ni reagera OM det vore så att intresse INTE finns för mera än vänskap??? skulle vänskapen ta slut då? skulle nånting förstöras??? Tacksam för svar...
    Vi har sååå kul då vi ses (dock sällan, ca 1ggn i månaden) o kan prata om ALLT...ja, utom detta då. Vet dock att hon någon gång varit med en kvinna. Min hjärna är helt sluut, får ingen ro pga detta, då jag enbart har tankarna på henne och ev vad som skulle kunna ske.... ifalll att...HJÄÄÄLP....

• Svar på tråden skulle ni säga upp vänskapen om...?
  • Anonym

Jag skulle föredra att få höra det muntligt. Sedan får du ju då möjligheten att se hennes reaktion direkt. 

Jag berättade för en vän att jag hade intresse, men det var tyvärr obesvarat. Vi lyckades ändå vara vänner om än inte lika bra som tidigare.  

• IsDimma

Jag skulle ha lite problem att umgås med personen efteråt, oavsett om det vore en man eller kvinna som uttryckt sina känslor. Iaf ett tag framöver. När dina känslor gått över, dom gör förhoppningsvis det om vi inte umgås så kanske vi kan ta upp kontakten igen. Och jag skulle göra det här för min väns skull, det är jobbigt att se, umgås och vara nära den man älskar men inte kan få.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (Andrea)

Jag skulle försöka ta upp det! För att se reaktionen själv. Och för att inte lämna "spår" i form av brev (fegt men, men). 

Om ni träffas 1 g/månaden och har skitkul så borde ni ju räknas som goda vänner och då är det väl helt ok att fråga/ta upp saker med varandra kan jag tycka iaf. Kan du inte säga typ:

"Du. Det här är skitjobbigt att ta upp men jag måste. Det är så att jag är kär i dig" eller liknande. Och sedan ser du vad hon svarar och bestämmer riktningen därefter. OM hon nu inte alls är intresserad eller verkar totalt chockad så kan du ju fråga rakt ut hur hon vill att ni ska fortsätta, om hon tycker att du bör dra dig tillbaka. Då har du visat lite diskretion och respekt. Sedan är det upp till henne om hon vill träffa dig ändå. 

Men jag tror att sånt är ömsesidigt. Om du har känt vibbar  så är det säkert så...  

• Anonym (osäker vän)

tack för svarena era. Milde, såg henne i jobbet idag igen o hennes ÖÖÖGON e bara fööör skööna. De e som om jag blir helt stum då hon kommer o börjar prata el har ärende. Som om hjärnan slår av o jobbet inte fungerar som de ska längre, det är INTE bra.  Kanske de e bäst o få fram hur jag känner det, sen får de bli som de blir....men när är frågan. Bizi som hon är har vi jämt så svårt o hitta tid.

• Anonym (jkh)

går emot strömmen här och säger tvärtom Skriv ett brev. Då blir det inte så jobbigt för henne heller ifall hon inte känner detsamma. På det viset kan hon få fundera i lugn och ro och du behöver inte våndas
    Lycka till hur du än gör!!

• Haushinka

Det här kan kan låta klyshigt - men sup dej full och testa att närma dej efteråt. Skiter det sej kan du skylla på att du inte hanterar alkohol så bra. Hehe.

• Anonym (osäker vän)

vi HAR supit oss fulla (nästan iaf), tar alltid nästan vin då vi träffas. Visst har vi oskyldigt kramats, rört vid varann typ på armarna, tagit i hand o smekt lite på kind - men jag vet inte om det är bara ett sätt för henne o VARA helt enkelt, hon e så goo o fin o kanske så mot alla vänner??? inte vet jag. Jag är inte sån mot andra vänner men henne vill jag pilla på hela tiden. Vi har sovit tillsammans x flera, hon klär av sig bara sådär utan att skämmas (har dock så fin kropp men de har inte jag så jag törs inte lika vågat) men det är kanske så hon ÄR, frimodig o inte bryr sig o kanske klär av sig med alla vänner hur som helst, eller??? Höll på o bli heltoookig idag på jobbet igen....bara då hon tittade på mej...

• Anonym

Äh, gå inte o säg att du är kär i henne det första du gör, för då tror jag hon kan bli lite skrämd. Ta det någon gång när ni druckit ett par glas vin (absolut inte berusade) och få in samtalet på tjejsex och att du skulle vilja prova.
    Lycka till!

• Emastar

jag var i en liknande situation.Var kär i min bästa vän,. och väldigt rädd för att vår vänskap skulle bli förstörd om hon fick reda på att jag vart helt nere i henne..
    Det slutade med att hon tog initiativ och nu har vi vart tilsammans i 4 år. Skulle jag stå i samma sits igen så skulle jag utan att tveka tala om vad jag känner. Så jag säger bara
    GO FOR IT!!!  

• Neko

Jag skulle föredragit att få ett mail eller så, eftersom då får man tid att tänka över det utan att hon kan se ens reaktioner direkt. Men jag skulle tyckt att det kändes bra ifall hon sade för att "Jag har något viktigt att säga till dej men det känns svårt att prata om så här, så jag tänkte skicka ett mail ikväll..."

Sedan vad jag skulle göra åt det. Var jag intresserad skulle jag ju bli jätteglad och skicka ett lika översvallande mail tillbaka =) Var jag inte intresserad skulle jag bli smickrad men samtidigt orolig för att ifall jag säger att jag inte är intresserad, att hon då skulle tycka att det blev jobbigt att umgås med mej sedan pga sina känslor så att vi skulle förlora vår vänskap. Det har hänt mej ett par gånger, fast med killar, och det är hemskt =S Men om hon försäkrade i mailet att det inte var så så skulle det kännas bra =) Skulle absolut inte ha något emot att vara nära vän med henne efteråt, tycker att en sådan sak kan göra att man kommer närmare varandra istället, och vem vet om kanske intresse skulle uppstå efter ett tag när man har fått smälta det lite.

• Anonym (osäker vän)

Jag kommer att bli psykiskt helt slut innan denhär hösten / vintern är över. Förbannat, varje natt drömmer jag om människan, känns som om jag inte kan tänka på nåt annat än henne. Är säker på att jag skall berätta i nåt skede (el e de bättre att helt kallt kyssa henne?) men nu blir ja inte klok på om de bara är mina fantasier som spökar, tänk om de e såå?? Hur vanligt är det (ni som är bi) att signalerna är fel, el brukar man känna på sig detta, att det finns ett ömsesidigt intresse?

• knisse

om nagon som jag inte är intreserad av manlig/kvinlig spelar ingen roll skulle "bekäna sin kärlek" skulle jag bli ganska illa berörd för att jag inte var intresserad själv. skulle förmodligen undvika perssonen ett tag och ofta fundera över allt jag gör för att perssonen inte ska tro att jag är intreserad för att inte sara perssonen. vilket säkerligen är helt fel väg att ga efter som det säkert är sarande med nagon som beter sig som om man skulle falla över henne och hangla upp henne vilken sec som helst.

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Laffe

Jag fick ett väldigt smickrande mejl av en killkompis jag umgåtts mycket med där han bekände sina känslor och tom radat upp anledningar till varför han var så kär i mig osv. Ett mejl man bara drömmer om att få alltså, vilken egoboost! Jag, som tyvärr inte hade några känslor för honom, svarade bara att jag uppskattade att han brydde sig om mig och att jag var smickrad men inte hade några känslor för honom... Vi var ifrån varandra ett par veckor efter det så han kunde smälta men umgås nu på samma sätt som tidigare och som inget hade hänt och jag är rätt säker på att han kom över det...

Friskt vågat hälften vunnit? Om du inte bekänner kommer du ju ALDRIG få henne, om du bekänner har du ju åtminstonde en chans. ^^

Svar på tråden skulle ni säga upp vänskapen om...?