• Anonym (Bedragen?)

Konstigt sms från mannen

Härom dagen kom ett mysko sms från min "kära make" Jag var på jobbet, det stod:
     Hmmm.. du kanske inte ska svara för jag vet inte när dom kommer hem.. Kramiz!
    Hur skulle ni tolka det? Han påstår att han ABSOLUT INTE har skickat det..  Bullshit!! Men hur tar jag reda på vem som skulle ha haft det? Finns det några program eller nåt annat man kan göra?

Hjälp!

• Svar på tråden Konstigt sms från mannen
  • ramsylina
    mylife skrev 2011-09-28 06:48:16 följande:
    Tror jag också. Tänkte precis som du på ordet "kramiz". Låter mysko....
    är det inte möjligt att en kille kan använda det ordet öfr att verka lite gullig då. om han precis träffat en tjej och vill impa lite så använder han väl samma ord som hon för att visa att han är en gosig kille...
  • Anonym

...utgå inte från det värsta-
    jag fick ett fint erbjudande, både middag och "annat" av en av mina arbetskontakter
    - gissa om vi fick oss många goda skratt (även min sambo:)!!

• Anonym (Det går!)

Det är helt otroligt vad snabba folk är på att döma ut andra. "Det är klart att han är otrogen, häng den jäveln". klart lätt att sitta bakom sin skärm och hetsa någon att lämna sin man pga ett konstigt sms.

Följde en annan tråd där en fru hittat främmande kvinnostrumpor hemma och alla hetsade henne att mannen var otrogen men det visade sig sedan att det var städerskans strumpor. Se där ja, ibland finns d helt andra förklaringar än otrohet. Men det kan väl aldrig ni tro på ändå. KRAMIZ känns ju helt klart överdrivet och fabricerat som om ngn tagit mobilen och retats med honom....

• Anonym (jk)
    Anonym (Det går!) skrev 2011-09-28 10:40:05 följande:
    Det är helt otroligt vad snabba folk är på att döma ut andra. "Det är klart att han är otrogen, häng den jäveln". klart lätt att sitta bakom sin skärm och hetsa någon att lämna sin man pga ett konstigt sms.

Följde en annan tråd där en fru hittat främmande kvinnostrumpor hemma och alla hetsade henne att mannen var otrogen men det visade sig sedan att det var städerskans strumpor. Se där ja, ibland finns d helt andra förklaringar än otrohet. Men det kan väl aldrig ni tro på ändå. KRAMIZ känns ju helt klart överdrivet och fabricerat som om ngn tagit mobilen och retats med honom....
    Men fy fan vilket sätt reta någon på.. Om det nu är så att nån kompis bara ville retas så borde han ju ta sig en tankeställare :/
  • ramsylina
    Anonym skrev 2011-09-28 10:30:43 följande:
    ...utgå inte från det värsta-
    jag fick ett fint erbjudande, både middag och "annat" av en av mina arbetskontakter
    - gissa om vi fick oss många goda skratt (även min sambo:)!!
    jo men i det fallet var det väl lätt att reda ut att smset hamnat till fel person. i detta fall nekar ts kille till att överhuvudtaget ha skrivit det. och en sådan formulering skriver sig inte själv direkt.... för mig är det skumma inte enbart formuleringen utan den i kombination med att han blånekar. (och att de inte har det så bra just nu..)
  • Anonym

Jag tror att han tyvärr skrev detta till en annan. Och med tanke på kramiz avslutet låter det som att det kanske är till en yngre tjej. Eftersom man använder detta med z mycket hos yngre vet jag.. Sätt dig med honom och prata rakt ut. Säg att du inte tror på honom och fråga vem han skrev det till? om han inte svarar ärligt och bara brusar upp så är han utan tvekan otrogen. För om man vet att man inte gjort något så är man oftast lugn. Och det där med att han inte har kvar smsen i utkorgen. Om det nu var "fel" skickat så finns det väll kvar i utkorgen hur som helst.

• Anonym (Det går!)
    Anonym skrev 2011-09-28 10:45:54 följande:
    Jag tror att han tyvärr skrev detta till en annan. Och med tanke på kramiz avslutet låter det som att det kanske är till en yngre tjej. Eftersom man använder detta med z mycket hos yngre vet jag.. Sätt dig med honom och prata rakt ut. Säg att du inte tror på honom och fråga vem han skrev det till? om han inte svarar ärligt och bara brusar upp så är han utan tvekan otrogen. För om man vet att man inte gjort något så är man oftast lugn. Och det där med att han inte har kvar smsen i utkorgen. Om det nu var "fel" skickat så finns det väll kvar i utkorgen hur som helst.
    ja, utan tvekan otrogen...för alla människor reagerar ju lika på att bli anklagade, eller vadå?
    Tror nog visst att det finns väldigt många som skulle brusa upp om de blev oskyldigt anklagade också...
  • Anonym (erfarenhet)

Visst kan det vara så att han är otrogen, men det kan finnas andra förklaringar. Jag har jobbat mycket med SMS och vet flera fall där SMS skickats från nätet i någons namn till dennes partner eller chef. På internet finns flera tjänster, där man kan skriva gratis SMS och man skriver då in numret som de ska komma ifrån. Man kan skriva vilket nummer som helst. Det kan alltså vara så att någon vill jävlas, eller så kan det vara så att någon skrev till någon annan och helt enkelt uppgav en siffra fel i numret...

• SuperJE

Glasklart att det var menat till någon annan. Din man får mig att tänka på min far, som alltid hade ursäkter till mamma. Dock är hon inte så lättlurad.. Finns en låt som heter Staffans matematik. Stämmer in bra..

"Just när man gjort en lyckad kupp går ytterdörren upp 
    Om hon så tar dig på bar gärning neka 
    Den var aldrig inne! 
    Du har bara galen fantasi full-svartsjukssinne 
    tänk att du bara vågar tro sånt snusk om mig, 
    jag som älskar dig och är dig ständigt trogen"

Svar på tråden Konstigt sms från mannen