• MHK

Bio Oil - någon med erfarenhet?

Har läst om den nya oljan Bio Oil att den ska vara bra mot bristningar, någon som har provat produkten? Har bristningar efter 2 graviditeter, visst har de bleknad men det kanske é värt å prova om Bio Oil förbättrar bristningarna. Eller finns det kanske någon annan produkt som ni rekommenderar för bristningar?

Bio Oil finns på utvalda apotek, pris ca 119 kr. 
    Mamma till O 2009, H 2011, målet é stolt fyrbarnsmamma
  • Svar på tråden Bio Oil - någon med erfarenhet?
  • Cecilia 13

Nej, men jag har också funderat på att prova.. Jag undrar dock vart man kan hitta den. Såg att man kan beställa från familjeapoteket.se, men har inte hittat den i någon fysisk butik..

• MHK

Jag tänkte ta mig till Medstop apotek och fråga där. Vore kul om den verkligen fungerar. 

Mamma till O 2009, H 2011, målet é stolt fyrbarnsmamma
  • Hostess

Jag älskar bio-oil! Jag tycker att det bra mot mina bristningar, men mina har aldrig varit särskilt tydliga.

• MHK
    Hostess skrev 2011-10-03 18:26:36 följande:
    Jag älskar bio-oil! Jag tycker att det bra mot mina bristningar, men mina har aldrig varit särskilt tydliga.
    Tycker du att de har blivit bättre och ännu mer osynliga?
    Mamma till O 2009, H 2011, målet: mamma till 4
  • Aakashan
    MHK skrev 2011-10-03 18:48:18 följande:
    Tycker du att de har blivit bättre och ännu mer osynliga?

Oj vad jag läste fel där....
  • MHK
    Aakashan skrev 2011-10-03 19:12:46 följande:
    Oj vad jag läste fel där....
    ?
    Mamma till O 2009, H 2011, målet: mamma till 4
  • An0nym0us

En gång så råkade jag gå in i en vägg och fick ett väldigt fult sår mitt i ansiktet och då använde jag bio oil som hjälpte oerhört mycket och nu finns det inga spår efter det ärret!

Har aldrig använt för bristningar men det borde fungera om det gör det för större sår som såg ut som brännmärke!

• MHK
    An0nym0us skrev 2011-10-03 21:24:52 följande:

En gång så råkade jag gå in i en vägg och fick ett väldigt fult sår mitt i ansiktet och då använde jag bio oil som hjälpte oerhört mycket och nu finns det inga spår efter det ärret!

Har aldrig använt för bristningar men det borde fungera om det gör det för större sår som såg ut som brännmärke!

Gud så bra, då ska jag prova den. Var någonstans hittade du produkten?
    Mamma till O 2009, H 2011, målet: Mamma till 4
  • An0nym0us
    MHK skrev 2011-10-03 21:31:35 följande:
    Gud så bra, då ska jag prova den. Var någonstans hittade du produkten?

Jag köpte den i London UK så jag vet faktiskt inte var man hittar den här i Sverige.

Men det borde finnas i någon hälsokostaffär iallfall, annars kan man nog köpa online.

En annan sak jag tänkte på var Mama Mio Tummy Rub Stretch Mark Butter som är den mest kända och effektiva krämen för bristningar.

• MHK
    An0nym0us skrev 2011-10-03 21:47:16 följande:

Jag köpte den i London UK så jag vet faktiskt inte var man hittar den här i Sverige.

Men det borde finnas i någon hälsokostaffär iallfall, annars kan man nog köpa online.

En annan sak jag tänkte på var Mama Mio Tummy Rub Stretch Mark Butter som är den mest kända och effektiva krämen för bristningar.

Oj tack, gulligt av dig. Ska kolla upp den oxå. 
  • An0nym0us
    MHK skrev 2011-10-03 21:50:03 följande:
    Oj tack, gulligt av dig. Ska kolla upp den oxå. 

Inga problem.

Jag googlade nu och bio oil säljs i hälsokostaffärer i Sverige.

Lycka till!

• MHK
    An0nym0us skrev 2011-10-03 21:50:58 följande:

Inga problem.

Jag googlade nu och bio oil säljs i hälsokostaffärer i Sverige.

Lycka till!

Tack igenGlad
  • jackyyouknow

Åh! Visste inte att det fanns så stora burka med bio oil, har bara den lilla! :) hur mycket kostar den stora burken då :))

• jackyyouknow

Den här tråden är ju från 2011, men är det någon här som har användigt bio-oil mot bristningar och funkar det? :)

• jackyyouknow

Och räcker den lilla flaskan (60ml) i tre månader om man använder den 2 gånger om dagen som det står på bruksanvisningen? Någon som vet?

• Millan83

Jag använde den och den funkade jättebra! Gick dock ett antal flaskor under graviditeten, men mysigt var det! Pappan hade ansvar för smörjningen och vår dotter passade på att sparka och connecta med honom!

Svar på tråden Bio Oil - någon med erfarenhet?