• josiee

Storlek på Didriksons overall?

Tänkte köpa en Didriksons overall till dottern. Jag är dock väldigt tveksam över storleken. Dottern är 2 år och ca 85-90 cm lång och väger ca 10,5 kg. Ska man köpa stl 80 eller 90? Hon är ganska "tunn", så är tveksam över hur mycket hon fyller ut overallen. Vet ju att Didriksons är stora i stl.

Någon som kan göra mig klokare? ;)  

♥ Vincent 2008-01-09 ♥ Vanessa 2009-08-20 ♥
  • Svar på tråden Storlek på Didriksons overall?
  • Philippa

Absolut str 90, kanske till och med str 100....

• Luulu

Våran son på 21 månader är ungefär lika lång som din dotter men väger ca 12-13 kilo och till honom har vi köpt en i storlek 80.
    Just för att hon i affären tyckte den satt bra.
    Vi har tänkt prova den igen när vintern kommer och se om vi ska byta upp till en storlek eller ej.
    Vi valde också mellan storlek 80 och 90, varav 80 satt perfekt nu (med risk för att bli för liten efter halva vintern) och 90 va stor i ärmar och ben (med risk att bli för stor och klumpig hela vintern)

Dom säger ju att storlek 80 ska passa barn mellan 80-90 cm långa, storlek 90 barn som är mellan 90-100 cm långa, osv..

Bra overaller men krångliga storlekar!!

• Vroooooom

Jag hade köpt en 90. Sonen var runt 92 förra vintern och vi hade 90. I år har han strl 98/104 och kommer kunna ha overallen i vinter också.

A room without books is like a body without a soul
  • josiee

Oj! Hehe, då är 80 i alla fall uteslutet. Vi hade en till sonen i stl 90 och den hade han tills han var ca 3 år. Men det kanske är olika beroende på modell?

♥ Vincent 2008-01-09 ♥ Vanessa 2009-08-20 ♥
  • josiee
    Luulu skrev 2011-09-28 09:22:42 följande:
    Våran son på 21 månader är ungefär lika lång som din dotter men väger ca 12-13 kilo och till honom har vi köpt en i storlek 80.
    Just för att hon i affären tyckte den satt bra.
    Vi har tänkt prova den igen när vintern kommer och se om vi ska byta upp till en storlek eller ej.
    Vi valde också mellan storlek 80 och 90, varav 80 satt perfekt nu (med risk för att bli för liten efter halva vintern) och 90 va stor i ärmar och ben (med risk att bli för stor och klumpig hela vintern)

Dom säger ju att storlek 80 ska passa barn mellan 80-90 cm långa, storlek 90 barn som är mellan 90-100 cm långa, osv..

Bra overaller men krångliga storlekar!!

Ok! Känns ju nästan då som om det är säkrast att köpa stl 90. Jag tänkte beställa är på nätet, då vi har långt till butik som säljer dessa overaller. Jag håller med, de är super men riktigt krångliga storlekar! Vilken modell har ni köpt?
    ♥ Vincent 2008-01-09 ♥ Pyret BF 21 augusti-09
  • Purlan

Jag skippade Didriksson denna vinter för att jag inte hittade bra storlek. Sonen är ca 95 cm och 15 kg och han kommer att kunna ha sin stl 90 från förra året  i början (med risk för att den spänner i ryggen om han sitter på huk) men den lär bli för liten på slutet, men en stl 100 är jag rätt säker på att han drunknat i. 

Förra året var han i oktober (18 månader) 85 cm och vägde drygt 12,5 kg. 

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • Purlan

(det var 

Purlan skrev 2011-09-28 09:36:27 följande:
    Förra året var han i oktober (18 månader) 85 cm och vägde drygt 12,5 kg. 
    Ja, det var ju då ungefär han började använda sin overall..
    ♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • WiMe06

Vilken bra tråd. Funderade just över samma sak. Tänkte löpa en didriksons Kebnekajse till våran son. Tänkte också beställa på nätet. Han är 4 år, väger ca 14,5 kg och är ungefär 99 cm lång. I kläder drar han storlek 104 i byxor. Så vad tror ni han ska ha för storlek? Har aldrig haft didriksons innan så är helt nollställd över hur stora storlekarna är.

• josiee
    Felix06 skrev 2011-09-28 09:44:09 följande:
    Vilken bra tråd. Funderade just över samma sak. Tänkte löpa en didriksons Kebnekajse till våran son. Tänkte också beställa på nätet. Han är 4 år, väger ca 14,5 kg och är ungefär 99 cm lång. I kläder drar han storlek 104 i byxor. Så vad tror ni han ska ha för storlek? Har aldrig haft didriksons innan så är helt nollställd över hur stora storlekarna är.
    Vi har köpte ett set med vinterjacka och byxa till sonen (han är byggd på ett helt annat sätt så går inte att jämföra stl med dottern). Han blir 4 år om ett par månader och är ca 110 cm lång och väger ca 17-18 kg. Vi köpte stl 110 till honom och det satt perfekt!
    Vill du att han ska ha lite att växa i så köp 110 tycker jag. På min son satt det perfekt nu, så är tveksam och det passar nästa år, men det återstår att se :D
  • josiee

För övrigt känns det som att det nog är bäst att satsa på stl 90 till min dotter. Om inte annat så har hon ju att växa i!

• Luulu

Haig coverall, kan modellen heta så? Det va de enda jag hittade på overallen. Haha

Efter att ha läst tråden lite här nu och tänkt lite så kanske det känns bäst att byta storlek vilket som.

• Hemlighet

Jag köpte en overall i stl 90. Dottern är 2,5 år ca 89 cm lång och väger ca 11kg.
    Fick ett bra grepp vid grenen. Större stl så hade hon drunknat!

• Önska2

Vi har köpt en i storlek 90 till vår son som är 1.5 år, 80 cm lång, den är lite stor men absolut inte för stor.

Svar på tråden Storlek på Didriksons overall?