• Vienzi

Vilken fotobok rekommenderar ni?

Hej

Jag ska göra en fotobok att ge bort i present och vill gärna ha tips på bra sådana. Vilken rekommenderar du och varför? Vilken ska jag absolut inte välja och varför?

Det finns ju så många att välja på!

Tack på förhand!

/V. 

• Svar på tråden Vilken fotobok rekommenderar ni?
  • Brio

Jag har provat Fuji, Photobox och Extrafilm. Den jag blev minst nöjd med var just Extrafilms. De hade ändrat färgerna i mina bilder och jag klagade på det. Har beställt en från Postfoto, en Cewe fotobok och hoppas på att den ska bli bättre. Extrafilm var helt okej, samma sak med Fuji Skrattande

• Vienzi

Var det Photobox som var ok? Eller var det Photobox som var dålig och Extrafilm ok?

• Floridasidan

Har bara använ Fujidirekt och det blir bra resultat, de har rätt humana priser också, tror de dessutm sänkt priserna nyligen.

Extrafilm skulle jag aldrig använda sen jag hade med dem att göra i digitalbildernas gryning. Betällde bilder på CD (innan digitalkameraeran) men fick bilder i ett misserbelt skick komprimerade till ca. 20 Kb ja Kb. När jag undrade vad de menade med högupplösta bilder som de lovade, sa de att "när du öppnar bilderna i Photoshop blir de större" denna inkompetens de visade (det var någon högt uppsat på företaget dessutom) tog bort allt förtroende för alltid. 
    Vad Brio menade blir jag inte heller klok på trots flera genomläsningar men gissar att Fuji och Photobox var okej (Photobox har jag beställt vanliga bilder av och de var okej men sämre än Fuji.

• Vienzi

Ok. Men då verkar ju Fuji helt ok iaf. Ska kolla lite närmare på deras fotoböcker.

Tar gärna emot fler tips! Både på vilka som är bra och vilka som ska undvikas...

• Brio

Oj, förstår att ni inte fattar vad jag menade Flört Det var Photobox som ändrade färgerna på mina bilder och det var dem jag var missnöjd med. Extrafilm-boken blev okej, samma sak med Fuji. 

Ursäkta mitt slarv Glad 

Svar på tråden Vilken fotobok rekommenderar ni?