sängam direkt på golvet (utan ben)?
Vår dotter har sin säng i vårt rum. I mitten av natten när hon vaknar brukar hon och jag gå över till en stor säng som finns i rummet som egentligen är hennes rum. Dock har hon de mesta av hennes saker i köket så hon är inte så mycket i det rummet. Hon och jag sover bättre när vi går till den sängen än när vi tar upp henne till vår dubbelsäng. Och sambon sover förstås allra bäst när vi går till andra sängen. Jag skulle vilja göra så att rummet ser lite mer barnlikt ut än vad det gör med en stor säng. Vi har inget annat rum där sängen kan vara. Madrassen i sängen är 15 cm tjock, 105 cm bred och 2 m lång. Jag tänkte att det kanske blir mysigare om jag lägger madrassen direkt på golvet så att dotterna kan vara där och mysa på dagen. Om jag lägger något mysigt överkast och stora kuddar i sängen och några mysedjur kan hon ju sitta där och leka och läsa ibland på dagen. Men jag vill helst inte lägga madrassen direkt på golvet. Känns inte säkert. Kanske glider den iväg så hon ramlar ner på natten eller t.o.m kan få madrassen över sig. Jag har letat på nätet men inte hittat någon sängram utan ben för att ställa direkt på golvet. Eller om man kan göra på något annat sätt för att få fast madrassen på golvet. Det vore ju bra att ha mjuka kanter som det är med madrassen direkt på golvet men känns som sakt inte säkert.