• inrama81

Långa "maskar" i Sempers gröt på burk?

Har något provat Sempers risgröt på burk? Testade idag då vi skulle iväg, var som långa (2 cm) vita "spolformade maskar i? Har någon varit med om detta? Hoppas vid alla gudar att det är nån sorts fiber som ser ut såhär med i burken....Annars måste jag kräkas lite då jag åt en "mask" för att kolla vad det var, smakade inget... Ska ringa Semper i morgon.Kräks

• Svar på tråden Långa "maskar" i Sempers gröt på burk?
  • 20082011

Min svägerska hittade en mask i en av deras burkar för ett par månader sedan... den skickades på analys vet jag i alla fall :S

• 20082011

Det var i en grötburk också... har själv inte provat dom burkarna men skulle nog inte köpa dom igen efter det...

• VirrAnna

Oj vi använder dem då och då när dottern vägrar allt annat brukar det gå bra men har aldrig sett något sådant i... Meddela gärna vad de säger på semper.

• Lindreas

Men det är inte maskar. Det är fruktkött från ananas och mango.

• inrama81

Jag spolade ur burken och hällde i en sil, tyckte också det såg ut som typ ananasfibrer? *Hoppas*

• VirrAnna

Det är mycket "trådar" av annans i men de har aldrig varit så stora som du skrev i TS men vi får hoppas det är fibrer från annanas.

• Tess90

Det brukar väl bli som en "ring av gröt" vid locket och det kanske kan se ut som maskar om det delar sig och hamnar i gröten ?

• inrama81

Är bara fruktfibrer! :) Har öppnat en burk till köpt på annan affär bara för att vara säker och det såg likadant ut där.

Svar på tråden Långa "maskar" i Sempers gröt på burk?