• Mollz

Vilken storlek hade ditt barn när du började potträna?

Som rubriken lyder.

Frågan gäller byxor/underkläder. Skriv gärna ålder och vikt i tråden 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken storlek hade ditt barn när du började potträna?
  • Lussekatten87

Röstade utifrån mitt första barn..han  hade strl 98 och var 3 år och 2 mån när han slutade med blöjan/pottränade. (Det tog bara ett par dar tills han var torr på dagen)

Mitt andra barn har börjat potträna nu och har strl 92. Hon är 2 år och 2 mån. 

• principessan

86/92 på båda. De var 2.

• Havsjungfrun

Strl. 68 tror jag ungefär. Började att sätta dem på pottan på morgonen när de var 8 månader och då både kissade och bajsade de i perioder. Sedan blev de väl inte torra varken senare eller tidigare än andra men de har alltid gillat sin potta i alla fall.

• Eisa

varför pottränar man? de slutar ju med blöja helt av sig själva när de är redo

• Busbellan

Har aldrig pottränat direkt, men dottern behövde ca 80 i trosor när hon slutad med blöja vid 22 mån
    86/92 var i alla fall för stort. Dock är kappahls ribbade trosor små så efter torktumling funkar dom
    Tror hon kan ha vägt ca 10,5 kg då

Mamma till Nora, August och Ella
  • viseversa

Indra var 7mån när vi började med pottan. Från 8mån bajsade hon aldrig i blöjan. utan bara på potta eller när vi satte henne över toaletten. Hon blev torr helt vid 2 år. Så ca 80 i trosor för Indra i början.

Alwa började i potträna nu i våras. Hon var då ca 2,5 år. Hon blev torr två veckor senare. Så då hade hon ca 92/98 i trosor? Minns inte riktigt.

• Dr Mupp

Vi har börjat vid ca 6 månader för alla barnen, de har haft strl 62-74 då eftersom de varit olika stora.

Torra har et varit vid  ca 2 ålder och då dragit 86-92

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Nicke Nyfiken

Vet inte exakt men svarade 80, hon blev torr för snart ett år sen då hon var 2.5. Idag har hon 86/92 i trosor men de är för de mesta lite stora. Tar gärna emot tips vad man kan köpa trosor som sitter bra i den storleken. Jöpte just HM boxer i 86/92 oh de är stora och sladriga runt benen. Hon har annars 98 i "vanliga" kläder

• viseversa
    Eisa skrev 2011-09-28 18:28:54 följande:
    Okej så du tycker det är okej med 6-7 åringar med blöja? hade du tyckt det vore okej om din son skulle ha blöja till 7 års ålder?
  • Mollz
    Nicke Nyfiken skrev 2011-09-28 19:07:33 följande:
    Vet inte exakt men svarade 80, hon blev torr för snart ett år sen då hon var 2.5. Idag har hon 86/92 i trosor men de är för de mesta lite stora. Tar gärna emot tips vad man kan köpa trosor som sitter bra i den storleken. Jöpte just HM boxer i 86/92 oh de är stora och sladriga runt benen. Hon har annars 98 i "vanliga" kläder
    Kappahl och lindex är enligt min erfarenhet minst, iaf de där "3 för 2".
  • Smultronblomma
    Eisa skrev 2011-09-28 18:28:54 följande:
    Min kompis sambo och hans bror slutade med blöja först då de började förskolan. Deras mamma tyckte att det var bekvämt med blöja och sa att hon hade det tills barnen själv ville sluta. Själv tycker jag att det känns lite i längsta laget.
  • IVFmamma

Potträna å potträna, ung. from det att dottern kunde krypa så skippade vi blöjan hemma för att hon skulle kännas hur det är att bli blöt sen började vi på allvar sommaren innan hon skulle fylla 2, på 2 årsdagen så var hon blöjfri både natt å dag

• 78L

Vi lade blöjan både dag och natt en månad innan dottern skulle fylla 2.
    Det gick jättebra och hon är torr sedan dess.
    Hon är liten och hade då storlek 74.
    Fanns inga trosor alls i den storleken.
    Hon är nu 2 år och 4 månader har storlek 80 och väger 10 kg.
    Minsta storleken jag hittat är 86/92 och de är jättestora men det får gå....

• Siggan

86/92 i trosor/kalsonger før båda två. De var 15 resp 21 månader.

en svensk tiger
  • clembke

Strlk 86 på kalsonger. Han va knappt 2 år när vi började potträna lite smått, men då vi lät honom ta det i sin takt så slutade han när han va 2.5 år. (har strlk 94 i en del kalsonger, men använder fortfarande 86 i en del då han är smal)

• milli79
    Havsjungfrun skrev 2011-09-28 18:07:30 följande:
    Strl. 68 tror jag ungefär. Började att sätta dem på pottan på morgonen när de var 8 månader och då både kissade och bajsade de i perioder. Sedan blev de väl inte torra varken senare eller tidigare än andra men de har alltid gillat sin potta i alla fall.
    Fast då var det väl inte direkt potträning... här var väl frågan stl på underkläder när man börjar potträna :).

Har själv inte röstat eftersom båda har blöja fortf.

Vi började oxå sätta sonen på pottan tidigt, han var 5mån men sen vid 9mån ville han inte alls... Nu är han snart 2,5 och han sitter på pottan ibland men inte så att han har kalsonger ännu. Han är ganska ointresserad av pottan tyvärr.

Dottern är 11mån snart och hon har oxå suttit på pottan från ca 6mån, funkar ofta men det är mest för att vänja henne. 
  • milli79
    78L skrev 2011-10-16 20:21:14 följande:
    Vi lade blöjan både dag och natt en månad innan dottern skulle fylla 2.
    Det gick jättebra och hon är torr sedan dess.
    Hon är liten och hade då storlek 74.
    Fanns inga trosor alls i den storleken.
    Hon är nu 2 år och 4 månader har storlek 80 och väger 10 kg.
    Minsta storleken jag hittat är 86/92 och de är jättestora men det får gå....
    Cool Vår dotter vägde 10kg innan hon var 8mån. Nu är hon snart 11mån och har redan 86/92 i stl :)). Vilken skillnad.
Svar på tråden Vilken storlek hade ditt barn när du började potträna?