• Anonym (Banan)

När fick ni hår på underlivet?

Bara en rolig frågeställning till er andra kvinnor, själv var typ 13-14. Skulle vara kul att se vad som är normalt. Kroppens utveckling är alltid spännande!

Good Evening ladies! 

• Svar på tråden När fick ni hår på underlivet?
  • BlommyNess12

jag var 9 år när jag minns att jag faktiskt hade en hel del hår

• Anonym (10 år.)

ca 9-11 år skulle jag gissa. Fick mens tidigt också. Jag var väl 10 när första mensen kom=(. visste vad det var men började storböla. jag VILLE ju inte bli stor. jag var ju bara ett barn som fortfarande lekte med dockor juh!

• Anonym

Jag var 11-12. Mens vid 10,5 så håret kom efter mensen.

• Anonym

11-12 tror jag..fick mens när jag var 12 år.

• riboflavin

Det minns jag inte ens, men jag vet att jag började fundera på det här med rakning först efter jag flyttat hemifrån så jag antar att det skedde ungefär samtidigt (så i 15-årsåldern).

Fick min menstruation först som 17-åring så man får väl betrakta mig som väldigt sen överlag. 

I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • Anonym (10 år.)
    riboflavin skrev 2011-09-28 19:20:22 följande:
    Det minns jag inte ens, men jag vet att jag började fundera på det här med rakning först efter jag flyttat hemifrån så jag antar att det skedde ungefär samtidigt (så i 15-årsåldern).

Fick min menstruation först som 17-åring så man får väl betrakta mig som väldigt sen överlag. 
    Skönt att inte få så tidigt=). Ja då märkte man att tjejerna tisslade och tasslade om vem som fått mens. jag var först i klassen och det var INTE kul.
  • IsDimma

Minns inte alls

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • riboflavin
    Anonym (10 år.) skrev 2011-09-28 19:23:11 följande:
    Skönt att inte få så tidigt=). Ja då märkte man att tjejerna tisslade och tasslade om vem som fått mens. jag var först i klassen och det var INTE kul.
    Ja jag tänkte nog inte så mycket på det heller, umgicks i princip bara med killarna. Mina föräldrar var dock tydligen lite oroliga och hade nog släpat mig till doktorn om det dröjt längre.

Bägge mina systrer har varit "normala", och mamma fick min äldre bror redan när hon var 14, så även hon måste ju ha varit "normal".

En enorm fördel är väl att många tjejer i min ålder börjar få rynkor, även här verkar jag vara senare.
    Jag har även diskuterat med min gynekolog om risken för att man förblir barnlös när man ägnat stora delar av livet åt att hatta runt på säsongsjobb tills man blev 27 och inte vill bli gravid innan man pluggat klart. Han menade på att sen pubertet verkar förskjuta även de fertila åren framåt lite.  
    I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • Anonym (hårstrå)

Jag var 11.
    Jag minns det väldigt tydligt eftersom min kompis en dag efter gympan sa till mig att hon var sur för att jag inte hade berättat för henne att jag hade fått hår på underlivet. Och då hade jag inte ens tänkt så mycket på det själv, jag hade bara ett hårstrå. Skrattande 

Svar på tråden När fick ni hår på underlivet?