Inlägg från: 3villbli4 |Visa alla inlägg
  • 3villbli4

Goa gummor från BDG-tråden

Jag hoppar in här. Var jätte länge sen jag skrev på andra tråden att jag var överlycklig för att mensen kommit i tid med bdg, det var falskt alarm och tanten har fortfarande inte dykt upp. Det är nu 87 dagar sen jag hade mens. Jag har oxå slutat med bdg och vi har nu fått tid till en privat gyn för utredning eftersom landstinget inte vill hjälpa oss och påstår det bara är helt normalt att min mens kommer allt glesare och glesare. Jag har varit in och läst hur det går för er alla även om jag inte orkat skriva själv. 

• 3villbli4

Ja det undrar jag med. Och det tyckte den privata gynläkaren inte stämde heller. Vi har varit väldigt ledsna arga och besvikna. Fick i början på september tid på privatklinik, men får tyvärr vänta till 15 november, men nu är det inte så långt kvar även om det känts som en evighet. :) Får hoppas att de har något vettigare att säga. Av läkaren jag var till för en månad sen fick vi bara svaret att det var helt normalt och att jag absolut inte behövde vara ledsen för att mensen var så sen.

• 3villbli4

Smilla: Lider med dig. Har själv fått ett falskt positivt resultat en gång, trots att jag gjort precis som man ska.. Man blir så glad för att sen bli så ledsen och besviken. Jag har oxå gett upp bdg eftersom jag fortfarande fått varken mens eller äl sen jag började med den för 3 mån sen. Berätta gärna hur rosenrot funkar för dig. Jag har funderat på att testa munkpeppar, men vet inte riktigt om jag vågar. Ska ju snart till privat läkare iaf.

• 3villbli4

Tian: Munkpeppar ska oxå hjälpa till så att man får jämnare cykler och starkare äl, men ska även kunna göra så livmoderslemhinnan ska bli tjockare så att ägget kan fästa lättare. Man får bara ta det fram tills äl dock. Jag läste något för ett tag sen att det finns något man kan beställa från usa som visat kunna ge effekt vid fertiliteten hos de som haft svårt att skaffa barn, det innehöll magnesium (tror jag det var) grönt te och munkpeppar. I någon gammal tråd här på fl läste jag att man kan dricka grönt te och munkpeppar och äta magnesium istället för att köpa de där tabletterna eftersom de var jätte dyra. Jag tänkte att det kunde vara värt att testa men har inte bestämt mig än. Har en flaska munkpeppar hemma dock. Glad 

• 3villbli4

Ja, jag förstår det. Jag känner samma. Förstår inte alls vad som är fel. Jag har ju en dotter sen tidigare och man tittar på henne och då blir frustrationen ännu värre. Jag blev då gravid på en gång så svårt att fatta varför det inte vill sig nu. Jag började med munkpeppar igår för jag tänkte det kunde vara värt ett försök iaf. För min del kan det ju inte bli värre. Hur lång lutealfas har du? Man kan ju hoppas att det bara är för tidigt att testa.

• 3villbli4
    Ja jag hoppas den blir det iaf, får se. Jag har bara så svårt att komma ihåg att ta sånt där varje dag. Och det här är droppar som ska drickas 3 ggr per dag dessutom. Om inte annat så kanske det blir lättare för ett ägg att fästa när jag väl får äl, om livmoderslemhinnan blir tjockare. Nej, bara folsyra. Har funderat på rosenrot förut, men har inte testat än. Ja, det är ju så känns verkligen helt omöjligt, går inte att bli gravid när ingen mens eller äl kommer. Har känts som en evighet från att vi fick tiden hos läkaren, men nu är det mindre än en månad kvar. Håller tummarna för att det är så. Det behövs verkligen någon som kan ge oss andra lite hopp. :)
  • 3villbli4

Tian: Vilken tur att ni fick en tid, och så snart. Men jag hoppas verkligen att ni inte behöver gå dit. Glad Det är ju bra att kolla upp det iaf. Jag vet inte om du kanske skrivit det någon gång tidigare, men jag frågar iaf, hur lång tid tog det innan du blev gravid sist?

• 3villbli4

Ja, jag förstår precis vad du menar. Då kan man nog slappna av lite bättre också istället för att bara oroa sig över det hela tiden. 

• 3villbli4

Tian, vi har fått tid den 14e november, så inte så jätte länge kvar för oss heller. Vi fick den tiden i början på september så har dock känts som en lång väntan, men nu är den snart över. Hoppas bara på att det inte tar så lång tid efter det. Glad Hoppas dock fortfarande på att munkpeppar ska ge någon effekt så vi inte behöver gå dit. Men sån tur tror jag inte vi har. 

Vad roligt Smilla att du ska försöka en gång till i år, håller tummarna för att det kommer funka nästa gång, det tror jag! 

• 3villbli4

Mina: Ja vi påbörjar utredning då. Någon som vet hur lång tid sånt brukar ta? De har redan tagit prover på mig så jag hoppas det ska göra att det går lite snabbare.

Svar på tråden Goa gummor från BDG-tråden