• Anonym (För lite sex)

En tråd för oss som tycker att vi för för lite sex, där vi kan ventilera och prata om möjliga lösningar

Är själv i en situation som känns väldigt trist. Saknar gemenskap, närhet och framför allt sex!!!

Det kanske är dax att lämna frugan och gå vidare, men jag är väl för feg och bekväm helt enkelt. 

• Svar på tråden En tråd för oss som tycker att vi för för lite sex, där vi kan ventilera och prata om möjliga lösningar
  • Anonym

Det finns lösningar på allt Glad

• Anonym (känner som du)

Jag står precis som dig fast är kvinna.. 

• jonte02

Även om det kan vara svårt/jobbigt/lönlöst så tycker jag att det bästa är att prata om det med varandra.

Jag är den i vårt förhållande som just nu har större lust/behov av sex (Jag har alltid upplevt att jag har större lust/behov av sex även om vi hade mer sex när vi inte hade barn). De första ggr jag pratade med min fru gick det inte så bra....hm fick höra att jag minsann skulle kunna ha sex varje dag och att jag var beroende av sex osv.

Vi hade en period där jag kallade henne för nunna och hon mig för porrlurk.

Jag har nu lagt ner med det och talat om för henne att jag inte uppskattar att bli kallad för porrlurk. (Svårt att avgöra om det är på skoj eller allvar när man inte är helt nöjd med sexsituationen)

Vi har nu tagit oss ur sandlådan Glad 

Hur som helst så har jag lagt om kursen något...(jag älskar min fru och tycker vårt förhållande med fulltidsarbete, tre barn och en del aktiviteter till höger och vänster är bra. Vi hjälper varandra helt enkelt och försöker se positivt på allt vi gör och händer) Jag har börjat uppvakta min fru lite med blommor ibland, trevliga sms, kyssar i nacke, lite spontan massage m.m. och jag tycker att det till viss det har gett utdelning i form av mer sex och en varmare mer kärleksfull relation. Jag har även talat om för henne vid ett flertal tillfällen nu om hur jag tycker och känner om vårtat sexliv och det känns som hon börjar förstå mig mer och mer.

Jag tror det är viktigt att lyssna på varandra och förstå varandras uppfattning av situtationer. Sen är det långt ifrån säkert att det fungerar för alla.

Hoppas det löser sig för dig.

• Anonym (Smilla)
    Anonym (För lite sex) skrev 2011-09-29 06:44:19 följande:
    Är själv i en situation som känns väldigt trist. Saknar gemenskap, närhet och framför allt sex!!!

Det kanske är dax att lämna frugan och gå vidare, men jag är väl för feg och bekväm helt enkelt. 

Samma här.. :/

jag är tjej dock.

Hur har det gått för dig TS?
  • Anonym (äkta mannen)

Oj, jättesvårt och ett vanligt förekommande fenomen. Har själv tyckt jag fått för lite sex i minst 10 år. Har härdat ut och hoppats att det blir bättre när barna blir större osv. Men icke. Fick spelet efter sommaren och visste inte vad jag skulle ta mig till. Var totalt desperat. Började surfa på fenomenet på allvar och hittade hit. Tog mer eller mindre beslut om att försöka hitta en KK. Har kollat och anmält mig på diverse kontaktsiter, porrsurfat lite också. På nåt sätt har det kanske hjälpt för då känner jag lite dåligt samvete och blir inte lika "pissed" på min ovetande fru. Sen kanske det gett insikten att det inte är sådär jädra enkelt å hitta nån annan, å framför allt snyggare (för de e ju frugan man älskar!) så då kanske det hjälper mig att inse att jag skall vara nöjd med det jag har helt enkelt. Inget napp på nån site i alla fall och nu har jag börjat avregga mig från sådana sidor. En liiten dold hobby kanske det får fortsätta att vara kanske...
    Nåja, sen har jag tvingat iväg oss på terapi. får se om det funkar. 

öhh, inget vettigt svar alltså, bara kort redogörelse hur jag gjort. 

• gbganders

Känner igen det där. Hade varit trevligt att hitta någon mer att mysa med

• Anonym (Neveragain)

Har haft ett "vitt" äktenskap där jag var den sexuellt frustrerade parten. Måste säg att dit vill jag aldrig igen. Precis som andra berättar här så skaffade jag en älskarinna (och hittade) men jag klarade inte av att genomföra det fullt ut. Jag tyckte för min del (och jag förstår er som inte håller med mig) att det vore ett svek framförallt mot barnen då jag hade fått stå med hundhuvudet om jag blev påkommen. Till slut stod jag inte ut längre så det blev skilsmässa. Problemet var ju att hon för övrigt var den kvinna jag älskade men jag klarade inte av bristen på närhet och bristen på förståelse. Ingen kompromissvilja för fem öre, hon ville verkligen inte mötas. Alltså, för min del var skilsmässan lösningen.

• Anonym (För lite sex)

Jag har slutat ha sex helt nu och det är lite kämpigt men det går bättre och bättre för varje vecka som går, lite som när man slutade röka.

Men det känns ganska ok nu. Jag kan till och med ligga i sofan och mysa med frugan och känna mej helt avslappnad. Har helt enkelt ställt om takemässigt och hör och häpna det funkar!!! 

• Anonym
    Anonym (För lite sex) skrev 2011-10-18 20:19:27 följande:

Jag har slutat ha sex helt nu och det är lite kämpigt men det går bättre och bättre för varje vecka som går, lite som när man slutade röka.

Men det känns ganska ok nu. Jag kan till och med ligga i sofan och mysa med frugan och känna mej helt avslappnad. Har helt enkelt ställt om takemässigt och hör och häpna det funkar!!! 

Härligt!
Svar på tråden En tråd för oss som tycker att vi för för lite sex, där vi kan ventilera och prata om möjliga lösningar