Inlägg från: myror i brallan |Visa alla inlägg
  • myror i brallan

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hej! Hoppar gärna in här om jag får!? Jag väntar också 3:e barnet och vill hålla det tyst ett tag till... iaf vi har passerat v.12... har BF i slutet av Maj men tror det blir flyttat till början på Juni... 
    Denna graviditet var totalt oplanerad och kom till trots skydd så det har tagit ett tag att acceptera och nu börjar jag förlika mig med tanken att vara gravid... känner mig faktiskt lite upprymd och lycklig Tyvärr är min sambo inte riktigt där ännu varpå jag gick med i familjeliv igen så jag har ngn att prata med till han också känner att det är OK... Man blir ju galen av att gå bära på en hemlighet som man vill ropa ut till hela världen men som man måste hålla för sig själv ett tag till... Har oroat mig för att ngt är fel eftersom jag mådde så otroligt illa med de första två barnen men nu mår jag inte illa alls... bara lite molvärk och rygg ont... kanske det kommer senare, är kanske inte så långt gången som jag tror... har haft väldigt oregelbunden mens.. 
    Åh vad skönt att få skriva av sig... nu ska jag ta och väcka 2:an innan det är sovit för länge!
    Ha det gott alla  

• myror i brallan

Äldsta är född 06 och den yngre 09...  Och ja det är lite trist men det verkar som om det tar sig lite  
    Visst var det en chock men eftersom jag varit så oregelbunden så fattade jag först inget men när jag gått mer än 2 veckor över tiden så gjorde jag ett test bara för att kunna utesluta graviditet och så VAR jag gravid!!! Snopet...
    Men nu är jag beredd att satsa allt på det här pyret och jag hoppas att våra äldra barn tar emot den lille/a på bästa sätt... den äldsta har vid några tillfällen önskat sig en lillebror så det bådar gott... om det nu är en liten kille
    Nu blir det fredagsmys...

• myror i brallan

Och jag som är orolig för att jag inte mår illa å andra sidan har jag gått och dragit på mig en jätteförkylning och hostar så jag tror att det lilla fröet ska åka ut Illamående på detta hade kanske varit för mkt!

• myror i brallan

Förkylningen från helvetet har totalt slagit ut min kropp... högfeber sedan i lördags med frossa och värk i kroppen och idag har hostan slagit till med full kraft, hela bröstet med slem och orken är noll... har legat nerbäddad hela tiden och nu har jag börjat BLÖDA Gråter Behöver ju inte betyda missfall men magkänslan säger mig att det är så... känns så jävla trist när vi äntligen accepterat  graviditeten... vi får väl se hur det artar sig men jag hoppas inte på för mkt! Ville bara skriva av mig!!!

• myror i brallan

TACK ALLA FÖR PEPPEN!!!

Nej det är ingen fart på blödningen utan det liksom sipprar lite då och då (brunt)... pratade med BM imorse och hon sa att det är svårt att säga vad det är, MF eller ej men att med den dunder förkylning jag har i kroppen bidrar var hon ganska säker på , alla slemhinnor blir påverkade och sköra sa hon.. och så sa hon att eftersom jag gått så lite länge... 7+4 om nu senaste mensen var en mens... så ville inte kvinnokliniken att man skulle komma och göra nåt VUL pga blödningar ... knappt så hon fick skicka dit en tjej som ringt före mig som var i v12 och blödde... BARA ATT VÄNTA OCH SE ALLTSÅ!!! Aldrig har det varit så jobbigt att vänta... sån konstig känsla... Men så väntar jag också på att vc ska ringa upp för tidsbokning... misstänkt lunginflammation Nåväl... får jag medicin mot det så kanske hostan ger sig och retningen för "fröet" oxå... om det behagar stanna kvar vill säga... SUCK...

Hoppas verkligen att ni alla andra klarar er från sjukdom och elände... de räcker ju med alla graviditetskrämpor eller hurFlört

• myror i brallan

marieotyra: HA HA HA.. visst är det kul att leka skummisFlört

Fick bekräftat igår att det var lunginflammation men efter 1 dygn med penicllin så mår jag mkt bättreGlad
    Visst jag hostar och ja jag blöder fortfarande då och då men jag är ändå vid gott mod... hoppet är det sista som överger människanFlört

Vad gör ni andra idag? Underbart väder vi fick! Har tom varit ute en stund på gården med mina hundar... de sprang runt som 2 dårar och jag stod och glodde på dem som ett fån lycklig över att orka vara uppe och ute i solen en stund.. om än en kort stund!

• myror i brallan

Ja mackor utan kanter och pålägg är den enda  fasta födan som går ner just nu... annars så blir det mest juice och vatten och varmt the för hostan... har tappat nästan 4 kilo sedan i lördags! Denna höstflunsa var inte att leka med!
    Lite men ofta är grejen...

• myror i brallan

Jaaaaag!!! (räcker upp en hand) Jag har dock snott på dygnet under denna sjukdom, en nackdel när barnen inte har gjort det

• myror i brallan

Jag vet inte om jag törs skriva det men jag har inte blödit ngt på över ett dygn!!!! Håll tummarna nu för att lilla fröet forfarande är kvar. Har inte kännt ngt åka ut och om så vore fallet borde jag ha blödit mer tycker jag...

Bejbisen: AVUNDSJUK!!!! Ha en underbar semester!!!

marieotyra: Jag som är orolig för att jag inte mår illa och så.... men trött är jag och all mat är dålig fast man är superhungrig... fast hellre trött än illamående eller hur!?

• myror i brallan

Åh jag längtar också till den dagen vi får gå på UL... men det dröjer väl till efter nyår... Skulle dock vilja göra ett VUL för att se att pyret är OK efter blödningen jag hade nu i veckan... kanske aldrig blir nåt rut. UL!?

• myror i brallan

Går och grubblar på det lilla fröet hela dagarna... lever det eller ej... känner mig så orolig... tror ni att jag kan få göra ett VUL om jag förklarar för BM att jag är jätte orolig att ngt hänt när jag blödde... hon verkade ju så himla anti när jag pratade med henne medan jag blödde, sa att kvinnokliniken inte ville att man kom före v.12 men alla som gör VUL tidigare då???... kanske jag ska ringa kvinnokliniken istället?? Vad tror ni? Känner ni nån som fått kolla i v. 10 eller tidigare? Är ju så osäker på hur långt gången jag är pga väldigt oregelbunden mens... så det är också en anledning kan jag känna... hmmm... känner mig så nere. Vill ju inte ringa och bli avvisad som nån nojjig hysterika men faktum är att detta är vad jag grubblar på nästan all tid på dygnet... åååååhhhhh....jobbigt!

• myror i brallan

Har bestämt mig för att ringa BM först och sedan kvinnokliniken om det "behövs" på måndag! och ja jag har övervägt norrlandskliniken men tänkte höra vad BM har att säga först... har inskrivning på fredag till veckan men ville som veta om det var värt att skriva in sig först

marieotyra: Men fan vad trist!!! Jo det blåste en hel del... vårt hus är väldigt väl tilltaget i det mesta men tom det knakade sist det blåste... brrr... och visst är det kul när man måste vara bäste dräng själv... när orken och lusten tryter.... ibland önskar även jag att vi bodde i en hyresrätt... så man bara kan ringa hyresvärden när nåt jävlas
    Hoppas det löser sig relativt snabbt och BILLIGT så ni slipper mer vatten inne i huset... Håller tummarna!

• myror i brallan

Har inskrivning på fredag och har lite kluvna känslor för det... det är så trist att den där jävla blödningen ska grusa mina känslor med oro när det enda man vill är att vara superlycklig över att vara gravid ännu en gång...
    Nåväl, BM har sagt att om jag inte vill gå på norrlandskliniken och betala för ett tidigt UL så får jag vänta och se...
    Hade jag haft pengar att slösa på ett UL hade jag gjort det men min ena hund har varit till veterinären så där har jag 2500:- som ska ut utöver de vanliga räkningarna och inkomsten är inte den bästa när man legat sjuk... SUCK!

Bejbisen: Hoppas allt gick bra med UL:et!

Zirap: Ja man måste ju orka med vardagen hyfsat... ibland får man lov att äta piller fast man inte vill...
    Jag fick lov att äta ett penicillin som man inte bör äta när man är gravid pga lunginflammationen... fast det skulle vara värst i slutet av graviditeten men gissa om jag har oroat mig extra för det... utöver blödningen menar jag!
    Men vad gör man, kan ju inte ligga skitdålig hur länge som helst....

Nu tillbaka till jobbet, ha det gott alla! Sol idag

• myror i brallan

Bejbisen: Jobbigt med foglossning... jag hade skit ont från v.1o med andra barnet och fick gå sjukskriven sista 3 månaderna dels pga fogarna och dels pga jobbiga förvärkar... lillfisen var på väg ut i nov ist. för i jan... men kikade tillslut ut i början på feb. Har börjat få hemskt ont i ländryggen men så har jag ett väldigt tungt jobb.
    Kul att UL:et gick bra! Skulle också vilja göra ett tidigt UL men det verkar stenkört

• myror i brallan

Själv har jag fått tråkiga nyheter idag... var på inskrivningsbesök hos BM imorse och där visade grav.testet negativt så den eventuella graviditet jag haft är nu över... den lilla blödningen jag hade räckte tydligen inte för att blöda ut ngt enl. Bm som ville att jag skulle prata med kvinnokliniken men enligt kvinnokliniken så säger dem att grav. hormonerna finns kvar i kroppen så länge som det finns rester kvar i kroppen.. så om man ska tro på vad de säger så kan det alltså inte finnas ngt kvar... eller??? Det var som om jag kände det på mig att det inte var som det skulle då jag inte mått illa eller så (mådde rejält illa med mina andra två)... det jag är lite brydd över är... hur fort grav.hormonerna gått ut kroppen, var jag ens gravid från början!? Kan ett grav.test visa positivt utan graviditet? Enl. kvinnokliniken kan det göra det om det är ngt fel på testet...Kanske gick ngt fel redan i början men att blödningen väntade med att komma till i v.8???  Jag är då tydligen inte gravid längre så nu lämnar jag denna tråd.
    Hoppas det går bra för er alla andra!
    Kram... från en lite ledsen och uppgiven "Myra" 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012