• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hejsan, jag väntar nr 2. Har plussat direkt på ett missfall, så jag har ingen direkt BF, men gissar att den kommer att hamna första veckan i juni ungefär.

Vill också vara lite "hemlig" eftersom det är så nytt.

• Zirap

Jag är verkligen livrädd för att börja må illa igen. Förra gången mådde jag illa till vecka 23 och fick foglossningar i vecka 17. Var tät i näsan och snöt blod varje dag, blev deprimerad av allt illamående. Å som om inte det räckte åkte jag på havandeskapsförgiftning också. Att vara gravid förra gången var verkligen den VÄRSTA period jag gått igenom i hela mitt liv. Så jag skulle gärna hoppa över "skiten" och gå direkt på förlossningen Flört

Har redan börjat känna mig lite trött är jag rädd. I början på förra graviditeten så behövde jag sova upp till 13h per dygn. Som "tur var" så hade jag semester då och det var ju min första graviditet, så jag hade ingen liten som behövde mig.

Hur fixade ni två eran andra graviditet då det gällde sömnen?!? 
    Å mådde ni lika illa båda gångerna? 

• Zirap
    sunshined: Jo det är verkligen skönt att det gick fort igen! Fast det negativa med att ha fått ett missfall är på något vis att man blir mer rädd för att få det igen. Tidigare tänke jag mest att "det händer bara andra", som med så mycket annat. Nu kan jag inte låta bli att snabbt titta på papperet å i toan varje gång jag går dit för att se om det kommit blod. Känner mig lite störd, hihi, men jag tror och hoppas att det släpper när jag passerat de magiska 12 veckorna Glad

Även fast det är med skräckblandad förtjusning jag går in i denna graviditet så ska jag då njuta så mycket jag kan av känslan att vara gravid nu när det bara känns lite i magen. Det gäller att passa på Flört Förra gången kunde jag dölja magen väldigt länge på jobbet och tack vare arbetskläderna var det folk som frågade mig först i 8:onde månaden (!!!) om jag var gravid. Det kommer säkert att synas tidigare nu, men jag hoppas i alla fall att det går att dölja fysiskt till efter jul.
  • Zirap
    bejbisen: Det kan det säkert, men när jag fick missfall så var det mera "blod" än röda eller rosa flytningar alldeles i början. Och ganska tidigt började jag blöda väldigt mycket. Jag blödde "som en gris" i nästan en vecka innan det började lugna ner sig. Jag hade inte alls ont i början, värst blev det på 2-3 dygnet. Jag har en bekant som hade nidblödningar i början och därför missade att hon var gravid. Hon beskrev det mer som en minimens på 3 dagar där det blev för mycket att använda tampong. Å den beskrivningen passar ju inte alls in på min uppfattning om vad ett missfall innebär. Håller verkligen tummarna för dig!

• Zirap
    marieotyra: Så roligt att vi kan följas åt i den här tråden också :)

Jag har inte varit på inskrivning och inte heller ringt dit. Förra gången har jag för mig att jag fick tid för inskrivning i vecka 12 ungefär, även fast jag ringde ganska tidigt. Planen jag har nu är att ringa runt v 10. Vill inte bygga upp en massa förväntningar för tidigt den här gången. 

Ska ni göra nupp/kub-test? Vi gjorde privat nupp förra gången (har för mig att de inte erbjöd kub på den kliniken då) och kommer att göra det även den här gången om allt går vägen. Ska bli kul att få titta redan i vecka 14 eller när det nu är.

Är det någon som vet om man blir erbjuden VUL eller tidigt UL av landstinget när man inte har någon koll på när man kan tänkas ha blivit gravid? Själv har jag väl ändå ganska bra koll så när på en vecka, men jag tänkte rent allmänt alltså.
  • Zirap
    Sunshined:  Mars är en vårmånad, även om det inte alltid känns så här uppe Flört 
  • Zirap

Välkommen myror i brallan :)

Asså detta är inte sant, jag börjar REDAN må illa. Borde inte vara mer än i v6.

• Zirap

Jag har verkligen mått illa konstant sedan i fredags :( Förra gången började jag må illa vid lunch å sedan gick det bara ut för, men nu mår jag alltså skit hela dagen i stället. Satt å tuggade i mig all bran corn flakes i dag på jobbet å var lite rädd för en kommentar, men slapp det. 

Nu känns det bäst när jag äter, så jag har ätit yoghurt, banan och corn flakes mest hela dagen förutom frukost lunch å middag. Men på kvällarna blir det inget alls i stället, förutom tidig sänggång. I vanliga fall brukar kvällarna ofta vara fyllda med onyttigheter, men nu känns det som om jag ska kräkas bara av tanken på  godis, så det går säkert jämt ut i slutänden. Sist la jag på mig mitt första kilo först vid vecka 20. Ska bli intressant att se hur det går nu när det känns lite annorlunda. 

marieotyra: Sist vi hade personalfest låg jag på BB med en havandeskapsförgiftning som inte ville gå över efter förlossningen och nu för 1,5 vecka sedan när det var dax igen hade jag ju nyplussat. Så det blev inget partayande den gången heller. Oflyt är inge skoj! Nu var ju vi bara på Äpplet... Italien låter ju faktiskt lite mer frestande...

• Zirap

Myror i brallan: Fy så jobbigt, lider med dig. Blöder du mycket?

• Zirap

Jag har jobbat som vanligt idag. Gick ganska bra fram till efter lunch, då jag verkligen blev jättetrött och illamåendet ännu värre, så jag gick hem lite tidigare (jobbar heltid, dagtid). Väl hemma höll jag ändå ångan uppe, vill ju se sonen så länge han är vaken! Har precis ätit två små mackor på franska med skinka och ett glas mjölk, så jag mår faktiskt lite bättre just nu. Får hoppas att det håller i sig tills jag kryper i säng kl 21 när "Drömmen om ett barn" är slut Glad. För övrigt är riktigt riktigt ljust bröd det enda bröd som faller mig i smaken just nu, inte så praktiskt/hälsosamt kanske, men så får det va!

Välkommen Blondie11! 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012