Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Hejsan, jag väntar nr 2. Har plussat direkt på ett missfall, så jag har ingen direkt BF, men gissar att den kommer att hamna första veckan i juni ungefär.
Vill också vara lite "hemlig" eftersom det är så nytt.
Hejsan, jag väntar nr 2. Har plussat direkt på ett missfall, så jag har ingen direkt BF, men gissar att den kommer att hamna första veckan i juni ungefär.
Vill också vara lite "hemlig" eftersom det är så nytt.
Jag är verkligen livrädd för att börja må illa igen. Förra gången mådde jag illa till vecka 23 och fick foglossningar i vecka 17. Var tät i näsan och snöt blod varje dag, blev deprimerad av allt illamående. Å som om inte det räckte åkte jag på havandeskapsförgiftning också. Att vara gravid förra gången var verkligen den VÄRSTA period jag gått igenom i hela mitt liv. Så jag skulle gärna hoppa över "skiten" och gå direkt på förlossningen .
Har redan börjat känna mig lite trött är jag rädd. I början på förra graviditeten så behövde jag sova upp till 13h per dygn. Som "tur var" så hade jag semester då och det var ju min första graviditet, så jag hade ingen liten som behövde mig.
Hur fixade ni två eran andra graviditet då det gällde sömnen?!?
Å mådde ni lika illa båda gångerna?
Välkommen myror i brallan :)
Asså detta är inte sant, jag börjar REDAN må illa. Borde inte vara mer än i v6.
Jag har verkligen mått illa konstant sedan i fredags :( Förra gången började jag må illa vid lunch å sedan gick det bara ut för, men nu mår jag alltså skit hela dagen i stället. Satt å tuggade i mig all bran corn flakes i dag på jobbet å var lite rädd för en kommentar, men slapp det.
Nu känns det bäst när jag äter, så jag har ätit yoghurt, banan och corn flakes mest hela dagen förutom frukost lunch å middag. Men på kvällarna blir det inget alls i stället, förutom tidig sänggång. I vanliga fall brukar kvällarna ofta vara fyllda med onyttigheter, men nu känns det som om jag ska kräkas bara av tanken på godis, så det går säkert jämt ut i slutänden. Sist la jag på mig mitt första kilo först vid vecka 20. Ska bli intressant att se hur det går nu när det känns lite annorlunda.
marieotyra: Sist vi hade personalfest låg jag på BB med en havandeskapsförgiftning som inte ville gå över efter förlossningen och nu för 1,5 vecka sedan när det var dax igen hade jag ju nyplussat. Så det blev inget partayande den gången heller. Oflyt är inge skoj! Nu var ju vi bara på Äpplet... Italien låter ju faktiskt lite mer frestande...
Myror i brallan: Fy så jobbigt, lider med dig. Blöder du mycket?
Jag har jobbat som vanligt idag. Gick ganska bra fram till efter lunch, då jag verkligen blev jättetrött och illamåendet ännu värre, så jag gick hem lite tidigare (jobbar heltid, dagtid). Väl hemma höll jag ändå ångan uppe, vill ju se sonen så länge han är vaken! Har precis ätit två små mackor på franska med skinka och ett glas mjölk, så jag mår faktiskt lite bättre just nu. Får hoppas att det håller i sig tills jag kryper i säng kl 21 när "Drömmen om ett barn" är slut . För övrigt är riktigt riktigt ljust bröd det enda bröd som faller mig i smaken just nu, inte så praktiskt/hälsosamt kanske, men så får det va!
Välkommen Blondie11!