• JELJ

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hej på er alla!

Hoppar in i tråden med ett bf 24 juli om allt går vägen. Är i vecka sex nu och väntar på att veckorna ska gå snabbt.
    Har en underbar son på 3,5 och vi har försökt att få barn nu i över ett år och är sjukt orolig för missfall. Så nu håller vi tummarna och stöttar varandra i våra gravkrämpor.

/ Jenny

• JELJ

Någon utav er som har erfarenhet utav Citymottagningens barnmorska??

Har inskrivning den 20 dec och längtar och väntar. Ni som har gjort tidigt ultralud, när och varför gjorde ni det??
    Har två missfall i år bakom mig och skulle vilja veta om jag har någon liten i magen.

/Jenny

• JELJ
    sleepingangels skrev 2011-11-29 21:41:36 följande:
    Atyr: Jag gjorde mitt tidiga ul för att veta hur fostret mår. Senast var för tidigt för att se då såg man bara en hinna så imorgon ska vi tillbax och göra ett nytt. Förra gången fick jag MA i vecka 19 och fostret var 8+6 och jag vill inte vara med om det en gång till så därför gör vi tidigt ul. Om allt ser bra ut i morgon ska vi göra ett till när vi är i vecka 13.
    Är det på remiss från barnmorskan/ läkare ni får gå på ul eller kan man höra utav sig själv?? Jag har lite svårt att lita på läkare / barnmorska. Jag har Hashimotos (antikroppar mot sköldkörteln) och äter medicin. Är insatt i sjukvård själv men inte när det gäller graviditet. Missfallsrisken fär högre med min sjukdom men min läkare verkar inte vara insatt. Hon har sagt att det är möjligt att jag måste gå via specmödra under graviditeten men känner att jag behöver komma innan jag är i vecka 18.
  • JELJ

Jag har gjort en missfallsutredning på kvinnokliniken. Läkaren skulle återkomma när hon forskat om min sjukdom och om den ligger till grund för missfallen. Det tog mig 5 mån att få komma på utredning så att gå via den vägen tar nog längre tid. Kub testen kommer jag att göra men det blir nog om 4 veckor som tidigast.
    Får fundera om norllanskliniken är det bästa.

Tack Jenny

• JELJ
    BF-LISTA! 
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj: 

1 Maj - Cinan, andra barnet 
    14 Maj- Tuffs80
    21 Maj - Sofi81, tredje barnet
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.

Juni:
    3 juni - bejbisen, tredje barnet
    6 Juni - hillee, första barnet
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    24 Juli- Atyr andra barnet.
  • JELJ

Hej!

Ni får ta bort mig från listan.
    Blöder har nog ett missfall. Hur får man hjälp här i stan?? 1177 sa att det är helg och gynjouren har nog inte tid. Har blött i tre dagar nu och lite klumpar men ingen smärta alls. Jag går snart i bitar när man inte får någon hjälp. Detta blir då mitt tredje missfall på ett år. Hur orkar man ta nya tag.

Lycka till ni andra

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012