• iccis

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hej alla, tänkte hoppa in här, väntar andra barnet beräknad 25 maj, bor i Sävar. Ska läsa igenom tråden sedan och se vilka som är här :)

• iccis

Tack så mycket! Teodor är 2 år och 5 månader. Känns som lagom för oss, ville inte ha för tätt och inte för glest emellan dem ;)

Har gått in i v. 26 nu och vi har smått börjat fundera på namn, så spännande! Vi vet inte könet så det är ännu mer spännande.

• iccis

Mars:
    21 Mars - sunshined, andra barnet

April:
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
    27 April- Eliin87
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj:
    1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke)
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    25 maj - Iccis, andra barnet
    28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni:
    1 Juni - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• iccis

Besök hos BM idag och allt såg bara bra ut förutom att jag skulle få börja äta järn 5 dagar i veckan. V. 26.: 113/62 blodtryck, 27 sf-mått, 150 hjärtslag, 117 blodvärde, 5,5 blodsocker, + 6,5 kg totalt. Barnmorskan blev dock upprörd när jag berättade att jag nu använt alla (2) tillfällen för att besöka MVC på arbetstid och att jag hädanefter får lösa det med semesterdagar eftersom jag jobbar 8-17. Hur ser det ut för er andra, vad har ni för avtal för sånt på era arbetsplatser??

• iccis

Ja nu blir jag mer upprörd ju mer jag pratar om det, men jag vet att alla kommuner har olika avtal, tyckte dock att två gånger var väldigt lite, för som BM sa så är det 9-11 besök på MVC som är normalt och det är inget man vill tacka nej till direkt, det handlar ju om bebisen!! Sen kan ju inte maken direkt gå åt mig, vi kan inte välja vem som bär barnet och då känns det sunkigt att behöva använda semesterdagar...

• iccis

Grattis till bebisarna!! Hoppas att allt går bra. Overkligt att det börjar komma bebisar :) Själv var jag hos BM idag i v.31. Fick göra glykosbelastning pga. att min pappa har diabetes. Gick bara bra, sockret var på 4,9 efter belastningen. Annars så var det vikt +8,5, HB 103 vilket sjunkit rejält så nu blir det Niferex varje dag, blodtryck 102/59, SF 30 och hjärtat slog i 136. Borde nog gå in och begära föräldrapenning nu när vi bestämt hur vi ska dela osv. samt lämnat in ledighetsansökan till jobbet.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012