Inlägg från: nyfiiken |Visa alla inlägg
  • nyfiiken

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Kanske dags att gå med här för mig nu! 21a juni, Nyfiken, första barnet.

• nyfiiken
    Bejbisen: Hoppas det blev rätt nu, har nu lagt in både dig och mig!

BF-LISTA!

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj - marieotyra, andra barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • nyfiiken

god morgon allihopa! idag går jag in i vecka 18, än ser jag knappt själv att jag är gravid, har inte ens gått upp ett kilo vilket gör mig lite nervös. på måndag ska vi på ultraljud vilket förhoppningsvis bekräftar ett och annat. vad är vanligt? och hur mycket växer ni andra? om än det är länge kvar har jag och sambon som smått gett oss in i att utforska denna barnvagnsdjungel vilket för en förstagångsförälder inte gör på en o handvändning. ni med lite erfarenheter... hur fungerar det egentligen med svängbara framhjul här i norr? i de bästa av världar vill jag kunna fortsätta promenera runt nyedalasjön och även vara ute när det snönat. tittat lite på Brio.Sing men behöver råd, för fram vill vi ju enkelt komma oss oavsett vilken vagn vi väljer - men det verkar onekligen smidigt i många lägen med dessa vagnar...

• nyfiiken

Hej allihopa,
    villka jättefina magbilder ni bjuder på. Själv är jag nu i vecka 19, gjorde RUL förra vecka vilket var en fantastisk upplevelse. Får nog erkänna att jag trots allt längtar lite efter magen då den fortfarande är utom synhåll, trots att jag är både lång och rätt normalbyggd. Ultraljudet var på så vis viktigt för mig för att verkligen förstå att det var verklighet, det lilla livet. Blev tillbakaflyttad två dagar och har därmed beräknad BF 23e juni.

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • nyfiiken

Så hade vi också köpt oss en vagn då. Passade på när det reades 2011 modeller. Blev en Teutonia Spirit S3, någon med erfarenheter?? Glad

• nyfiiken

Jag är inte allt för aktiv här på sidan, bebis väntas i juni, närmare bestämt den 23e. Kanske är fler än vi som är förstagångsföräldrar eller bara ska ha ungefär i samma tid som också skulle uppskatta att ses?

• nyfiiken

Har förstått att man, åtminstone inför första barnet blir erjuden någon föräldrargrupp och studiebesök på förlossningen, någon som vet ungefär i vilken veckan man kan förvänta sig att det tar fart? är i vecka 28, men det kanske kommer här framöver?!

• nyfiiken

Jag går på ålidhem så somsagt, det är väl olika - får se på nästa besök nu på fredag! en fika vore trevligt!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012