Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Hej. Jag heter Lisa och ska få mitt andra barn den 1 juni. Eller däromkring iaf :)
Jag är gärna med och träffas på fika eller nåt sånt :)
Hej. Jag heter Lisa och ska få mitt andra barn den 1 juni. Eller däromkring iaf :)
Jag är gärna med och träffas på fika eller nåt sånt :)
Hej Tuffs80! Jag har inte varit lika aktiv här som förra gången. Det är nån annan som styr vardagen nuförtiden tiden :) . Tänkte försöka bättra mig. Hur går det för dig? Själv så har jag nog gått upp ca 10 kg sen inskrivningen men i verkligheten så är det nog närmare 13 kg sen före graviditeten. Inte som jag hade tänkt mig men det funkar bra att jobba än så länge. Gick ju upp över 20kg förra gången. Hoppas jag slipper det nu. Var inte kul när man såg gravid ut även efter förlossningen. Oj nu blev det långt :)
FÖDDA
12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6)
22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)
April:
16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
27 April- Eliin87
28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet
Maj:
1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke)
10 Maj- Tuffs80
12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
25 maj - Iccis, andra barnet
28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
30 Maj - bejbisen, tredje barnet
31 Maj - Zirap, andra barnet
Juni:
1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka)
1 Juni - Ersmark, andra barnet
11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
23 Juni - Nyfiiken, första barnet
26 Juni - Umetjejen, första barnet.
Juli:
5 Juli - Thelma82, andra barnet
9 Juli - sleepingangels, första barnet
22 juli - Nicolee, första barnet
26 Juli - Kaede, första barnet
Hej alla! Är det nån som är sugen på att träffas på en fika nästa vecka? Alltså inte nu till veckan utan den efter :). Jag är ledig då :) kvällar är nog bäst för mig annars måste jag ta med sonen och han brukar inte vara så imponerad utav att sitta still och surra. Han är i och för sig på dagis 9-14 måndag, ons, tor den veckan. om nån vill ta en lunch.
Jag gör en lunch lista så får vi se hur intresset är. Kom med förslag på vart :)
Torsdag 26/4 kl 11.30
Ersmark
Fika/lunch, Torsdag 26/4 kl 11.30, Station
Vi som kommer:
Ersmark (Lisa)
marieotyra
Eliin87
IMLVLM (Ida
Tuffs80
Aurora84 (mia) och Alice.. kommer kanske :) får se om jag vågar mig ut på stan då[/quote]
Vad kul vi verkar bli några på lunchen
Hoppas du vågar dig ut på stan Mia.
Vi kör på station.
Utanför station blir bra för mig/ Lisa
Grattis Cinan!!!!
Ska vi bestämma ett nytt fika datum kanske :). Jag har ett förslag. Om nån har något annat förslag så kan vi ju alltid ändra.
Lunch/ fika onsdag den 9 maj kl 11. Station.
Vi kommer:
Ersmark (lisa)
IMLVLM: grattis till lill tösen!!!! :)
Jag trodde inte det skulle bli nån lunch på onsdag så jag lyckades få en klipptid just då :/
Cissi vill du käka lunch på torsdag istället? Nån annan som är sugen.
Okej då tar vi lunch en annan gång.
Grattis Tove till lill tösen!!!! Hoppas allt gick bra.
Grattis lady84!! Hon är jätte söt!
Grattis alla nyblivna mammor!!! Nu har vi oxå passerat bf. Bf +1 idag. Känner inget men så var det förra gången oxå. Kom som från ingenstans. Är väldigt less på att vara gravid nu. Måste använda handledsskydd och stödstrumpor för att det är för mycket vätska i kroppen. Rätt sjukt ändå att man går och hoppas på att den smärtan ska sätta igång snart. tur man glömmer fort :)
8 juni kl 23.34 föddes vår efterlängtade Signe. 3395g och 49cm. Bf +7 var nästan säker på att dom skulle få sätta igång mig. men så plötsligt på en födelsedagsmiddag hos mina föräldrar "kissade jag ner mig" på väg till toan :) . vattnet hade gått och sen kom värkarna. På mindre än 4 timmar var vår lilla pärla född. Gick väldigt fort och bra. Behövde inte sy eller nåt. Tur man inte väntade länge med att åka in :)
Vi hade jätte bra personal både på förlossningen och bb. Åkte hem mitt på dagen den 9 juni. Ville hem och mysa med sambon och den otroligt stolta storebrorn.
Vad heter alla nyfödda bebisar? .klistra in du med :) Janniiique - Thelma mfe - Maja marieotyra - Max Tuffs80 -My Eliin87- Clara Auror84- Alice Bejbisen - Vide micksaan - Tuva hillee - Ruth Nipnim - Greta Ersmark - Signe
Okej gick inte bra att göra det från en läsplatta :) såg ju helt rätt ut? Om nån ids får ni gärna rätta till det annars får jag fixa det sen när jag kommer till en riktig dator.
Vi har oxå valt till hepatit. Jag är själv vaccinerad mot hepatit .Känns som att resandet runt om i världen bara kommer att öka och att hon kommer att ta sprutorna nån gång iaf. så det kan lika gärna bli nu...