Inlägg från: mmmMalin |Visa alla inlägg
  • mmmMalin

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hej!

Hoppar in här! Väntar mitt andra barn BF den 13:e juni, och försöker fördriva tiden lite :) Vår dotter Tindra är nu 2 år och 3 månader.

Har skummat igenom tråden lite och är lite nyfiken på hur ni har upplevt nya förlossningen och nya BB avdelningen? Man får ju inte besöka förlossningen, så som man tidigare fick. Så jag är väldigt nyfiken på vad ni alla tycker, särskilt ni som fött barn på "gamla" BB.

En annan fundering är hur länge ni fått stanna på BB? Jag vill gärna stanna så länge som möjligt, men hur ser de ut idag? Samt har pappan fått stanna kvar över natten? eller blev han hemskickad?

• mmmMalin
    Zirap skrev 2012-06-10 22:13:27 följande:
    Jag ville också stanna så länge som möjligt eftersom storebror, också 2 år å 3 mån sover dåligt på natten och jag därför skulle vela ladda batterierna på BB. Jag födde på natten till den 3e och blev "utsparkad"" innan lunch den 4e. Fick inte stanna längre än så som komplikationer omföderska.. Det lilla jag hann se av förlossningen var bra och nya BB var också bra. Pappan får numera sova kvar om det inte är hög beläggning. Handduscharna till toaletterna finns dock inte kvar, så man måste kissa i duschen istället om man behöver vatten till det.
    Oj, va tråkigt att de ska behöva stressa ut föräldrar,  som verkligen vill stanna. Jag skulle verkligen vilja stanna iaf 2 nätter så man hinner bekanta sig lite med lill*n innan man åker hem till storasyster. Hemma är de ju så mkt annat, som man måste ta itu med. 

Zirap: Gick förlossningen bra i övrigt? Skillnad med nr1?  
  • mmmMalin
    Zirap:Oj, de va snabba förlossningar. 
    marieotyra: 13 minuter de e ju galet lite....
    mfe: 7h? Att de inte blev sugklocka eller nåt annat? Hur orkade du i 7h??? Höll på 1 1/2 och de var absolut tillräckligt tyckte jag. 

Min första förlossning startade 21.00 tisdag kväll och vi åkte upp på förlossningen 04.30 onsdag morgon. Tindra är född 15.30 onsdag efter 1 1/2h krystande och sugklocka. Så om krystvärkarna halveras så är jag väldigt nöjd. Hann testa de mesta sist... lustgas,epidural, bäckenbottenbedövning och sen lokalbedövning när jag skulle sys. Hoppas att jag hinner med epidural denna gång... för de var verkligen underbart!!! 

Har väldigt mycket förvärkar av och till... lite lurigt då man tror de är dags varje gång och sen avtar de. BF imorgon så jag hoppas de blir action snart. 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012