Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Vi är inne på max om det skulle bli en pojke. Men det låter kanske inte så likt elvira heller...

• marieotyra

Det är så svårt, jag var helt inställd på att vi skulle få en ellen förra gången. Men när hon väl föddes var det inte alls någon ellen...

• marieotyra

Tycker också att det vore kul att ses! Alltid roligt när man känner igen folk sedan om man ses på öppna förskolan, babysim och liknande. 

Just nu är jag sjukt less. Har inget vatten hemma, vattenpumpen är trasig och den sitter fast i borrhålet så den går inte att få upp. KUUUUUUL!!!!!! Sen ringde dom från förskolan efter lunch idag så jag fick åka och hämta Tyra som tydligen hade feber. Vi kom hem och tempade och hon hade 37.7. Hon har varit pigg som en lärka och stojjat hela eftermiddagen. Det blir ju rätt mkt disk med en liten gris i huset...man inser det bara inte förrän man inte har så mkt vatten längre.... 

• marieotyra

Har inte alls planerat hur jag ska göra denna gång. Med Tyra jobbade jag heltid fram till beräknat datum. Men så blir det nog inte denna gång, det är rätt svårt att "sitta av" tid på jobbet också när man har lämnat ifrån sig alla projekt...

• marieotyra
    Zirap: Det är väl särskilt bihåleinflammation är man mer mottaglig för eftersom slemhinnorna inte riktigt är som vanligt! Hoppas att det går över snart, när jag väntade Tyra hade jag bihåleinflammation rätt länge och trodde tänderna skulle lossna, men där blev det inget penicillin för jag hade minsann inte feber....

• marieotyra

Ja när man väl är frisk och ser objektivt på hela saken är det ju jättebra att de har blivit mer restriktiva. Men innan dess hade jag aldrig ätit penicillin i hela mitt liv medan vissa verkar få det utskrivet som lördagsgodis. Så just då var jag en aning förbannad. 

• marieotyra

Välkommen Hannale! Vet hur det är, flyttade hit för 5 år sedan och kände inte en enda en...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012