Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Vi vart med vagn igår också, en svart Carena free. En sittvagn, så nu ska vi bara hitta nån fin hårdlift. tänkte höra om de va nån här som har nån fin till salu eller vet vars man kan hitta billiga sånna? :)
Vi vart med vagn igår också, en svart Carena free. En sittvagn, så nu ska vi bara hitta nån fin hårdlift. tänkte höra om de va nån här som har nån fin till salu eller vet vars man kan hitta billiga sånna? :)
zirap- jo jag har funderat fram och tillbaka på om jag vill ha hård eller mjuklift och kom fram till att jag vill ha en hård. som micksaan och marieotyra säger så känns dom rymligare, vilket jag hellre vill ha + att dom känns stabilare om man vill bära med sig liften :) Mamma min hittade en begangnad jättefräsch svart hårdlift idag för 50:-, snacka om kap! :)
Är i v 22+3, illamåendet har försvunnit helt. Så nu är jag än så länge utan några krämpor och hoppas de fortsätter så! Eller ibland får jag som ett "knivhugg" i vänstra delen av svanken när jag böjer mig fram & sen ska upp igen, men de kommer och går...lite beroende på hur påfrestande dagen har vart. Så ser de inte som något problem än.
Var tänkt att jag skulle fylla i ansökan om graviditetspenning iveckan men har vart sjuk hela veckan, dunderförkyld, feber och hostan from hell= sjukt dålig aptit. känns som att magen har blivit mindre än förrut, men de är väl för att man inte får i sig lika mycket mat som vanligt!..så får försöka komma ihåg att fixa de på måndag istället :)
Hur känns de när man har foglossningar?
Jag går på backen fast hos Margareta. Ska dit den 21a, mäta magen för första gången, känns superspännande! :) att få en egen liten kurva att följa :) blir även spännande att se om järnvärdet fortsätter att stiga, vilket de har gjort varje besök hos bm (äter inga järntabletter).
mäter dom när man ligger eller står upp? :P
gudars va de har börjat klia på lilla magen och brösten, känns som att man badar i lotion å barnolja :P
visst får man förresten info hos bm ang. föräldragrupper å så?
Idag ska jag till barnmorskan. Blir spännande att se hur alla värden ser ut och vad jag har för SF-mått. Min mamma ska följa med, hon är ganska taggad på att få höra lillans hjärtslag :) Å de är såklart jag med!
Iccis: på mitt jobb får man fara till "allt som rör graviditeten", man behöver inte skriva upp att man far iväg eller så. låter ju jättedåligt att de ska va så :/
För man far ju ganska många gånger på kontroller åså.....
Alla- när ni var på RUL, fick ni med er ett papper hem då där de står alla mått,moderkakans placering osv?
Pratade med en kompis som också är gravid å då sa hon att hon fått ett sånt papper....de fick inte jag :(
Besöket hos barnmorskan igår gick bara bra, allt såg fint ut förutom att järnvärdet hade sjunkit lite....så velar lite i att börja med järntabletterna, bm tyckte jag skulle ta varannan dag/1gång i veckan. Men jag vill verkligen hålla ut så länge som möjligt för att inte pajja magen helt...
Många här som äter järntabletter?
Frågade min bm igår angående dom där papperna, å hon sa att man kommer att få dom utskrivna om man vill och sen får man dom tror jag efter förlossningen. Men jag fick med mig en utskrift igår, med första pricken på min kurva :) Ska göra en scrapbook så vill klistra in de där :)
V.24+0 (igår)
Blodtryck- 110/60
Järn- 115
Hjärtljud- 142slag/min
SF-mått- 22cm
Vikt- +2kg totalt
Urin- Ok
Tycker graviditeten går så fruktansvärt fort, fast samtidigt hur segt som hellst.....vill att de ska bli Juni nuuuu!!!!
Förresten, när jag var hos bm så sa hon till mig att inte sitta så mycket med benen i kors. Gör de typ jämnt.
De kan tydligen öka risken att få åderbrock, eftersom man får ökat blodflöde i kroppen och att de då "stryps" när man har benen i kors....ett litet tips ifall nån vill veta :)
Jag blev asnojjig, tänker hela tiden på hur jag har benen....
mfe- Heej!! kommer de nån bäbis snart?
Jag har inte fått någon rand än heller. däremot tycker jag att magen ser ut som en liten hårboll! Men tur att jag är ljushårig iaf :P haha!
Vi var också på babykvällen, Galet mycket folk å de var väl mest barnstolarna å vagnarna de va hets om. Men de var himla bra att dom ordnat vakten så att inte alla släpptes in på en gång. vi var inte ute efter något av erbjudanden dom hade men ville endå fara dit, hittade ett jättefint babygym som vi tänkt köpa, men såg sedan kön= inte värt de, så vi for hem :P