• Pilkingtonforpresident

Woodward's Gripe Water - Erfarenheter????

Hej!

Jag har precis beställt sådant här Gripe Water från Englishshop.se och undrar om någon har erfarenhet av det som de vill dela med sig av? Funkade det? Några bieffekter? Något i det som kan vara farligt? (har hört att bikarbonat som den innehåller kan vara dåligt...) Hur ofta ska man ta det? Kan man ta det samtidigt som minifom och semperdroppar?

Min lilla äter enbart Semper Lemolac-ersättning sedan 1 månad lite drygt (hon är 8 veckor) men verkar fortfarande ha ruskigt magont så vi testar allt.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Woodward's Gripe Water - Erfarenheter????
  • Liniz77

Det var ngn som skrev om det i juni juli tråden som fått bebisar. Bläddra tillbaka ngra sidor så hittar du det där. Hon hade goda erfarenheter iaf.

• baby88

heej, jag ger  min bebis gripe water, det hjälper bra mot gaser. han e snart 7 veckor. det hjälpte bättre än minifom som inte gav någon effekt alls. 
    Man ska ge de på kvällen och på morgonen, gärna när bebisen är lugn och inte skrikig. 

• Lilli77

Vi har gett vår dotter gripe water. Inga bieffekter som vi märkt av. Vi ger det endast om hon har ont i magen, alltså inte i förebyggande syfte. Upp till 6 mån ska man ge 5 ml åt gången. För oss har det funkat jättebra! Vet inte vad vi hade gjort utan faktiskt.

• storstadsidyll

Fick inte i honom nästan nåt. Det luktar dill, kanske smakar så också. Men ger också bara vid behov. I samband med måltid. Det står på den. Men den håller visst bara 2 veckor står det. Så vi hann aldrig göra av med en flaska ens.

• sojh

Eftersom min kille hade halsbränna (diagnos ställd av barnläkare) gav vi till en början Gripe Water på eget bevåg eftersom det är syrahämmande. Det hjälpte jättebra mot halsbrännan och mot gaserna! Men det var krångligt att få i honom det. Har läst att det ska vara bra för allt som har med krånglande bebismagar att göra Glad Vi gav det samtidigt som Semperdroppar och Minifom.

• storstadsidyll

Idag hade min son jätte ont i magen. Gav 5 ml gripe water och han tvärtystnade. Så det kanske hjälper ändå :)

Svar på tråden Woodward's Gripe Water - Erfarenheter????