• Paincake

Butiken har FORTFARANDE inte dragit pengarna från kontot!!

Jag köpte DVD-filmer för 260 spänn i söndags och ser nu att pengarna inte har dragits från kontot! Vad händer? Har flera det problemet? What to do, what to do...

• Svar på tråden Butiken har FORTFARANDE inte dragit pengarna från kontot!!
  • Mika86

alla affärer få skicka in kvitto innan de drar pengar, vänta en vecka o ha de inte dragit pengarna då så ring till banken

• Paincake

Okaj, ska göra det.

Det står ju inte ens "reserverat belopp", utan det verkar inte ens vara registrerat... Mysko..

• SandvikenMamma

I-lands-problem

• Sanchia

samma för mig jag handla saker i måndags men jag tror det är för att det är röda dagar och dom inte hinner med=)

• Indya

butikerna har två år på sig att dra ett belopp från ditt konto.....

Har själv varit med om de... alltså inte att de tagit två år, men att dem aldrig drogs. Så jag ringde banken och då berättade han för mig att dem hade upp till två år på sig!!

*suck* Gäller att hålla reda på vad man köper så att man inte handlar för mycket och sedan när butikerna drar beloppet så hamnar man minus på kontot.... de hände ju mig tyvärr!!!

• Pockadockan

så är det på mitt konto med, jag har ju handlat på massa olika ställen och har inte koll på för hur mycket. så jag vet inte alls hur mycket pengar jag har kvar egentligen...

• Supermummy

Inget att forska i. Bara att hålla tummarna.

Själv hade jag en underbar krogrunda på Gotland med sambon som aldrig drogs!

• emmzan

Jag hade handlat parfym å grejjer på flyget jag för ca: 1500 spänn...det drogs efter 3 månader!!

• Heisan

Jag har också råkat ut för detta. Problemet för mig var att summan som skulle ha dragits gjorde att jag blev övertrasserad på mitt konto. Det var två månader senare. På banken sade de att man själv hade ansvar att skriva upp summorna och se till att det fanns täckning när de väl blev. Fast har man inte råkat ut för det tidigare så är det ju svårt att veta det..

• 201201232

Jag ska nog övergå till kontanthandel. Det där känns väldigt otryggt.

• Monica H

Har också råkat ut för det när jag köpte ny bil i september. Det handlade om 30 000.- ca. Det tog 2 månader innan dom drog pengarna.

Jag som hade hoppats på att dom skulle glömma

Kan hålla med om att det känns jobbigt.
    Lätt att missa och göra av med pengarna när det är småsummor.

• myran02

Igår drogs pengarna för det jag handlade förra måndagen... gissa om jag blev förvånad. Men nu ska jag sluta handla med kortet för det är inget kul. Det har aldrig vart ett problem tidigare, utan nu sista månaden.

Undrar varför man inte kan få in pengar bara sådär på kontot?
    Skulle vara mycket trevligare...

• cotton

Ibland kan det ta jätte lång tid. Har varit med om att det tagit två månader en gång.
    Men det är bara att se till att du alltid har minst det beloppet du handlat för på kontot så att butiken kan dra det!

• Grenadjären

Så kan det bli, särskilt nu när det är många helger och mycket "betalningstrafik" Summan kommer att dras.

• mammutten81

Taxi bruka också ta en månad på sig. ..urk!

• Ptra

När vi köpte vårt köksbord så tog dett nästan ett år innan pengarna drogs.... tyckte det var konstigt men men....

• KJG

Det hände mig med nu när jag har varit o handlat julklappar från o ha rätt bra på kontot till o ha minus... Trist att det inte kan dras direkt eller att det kan bli reserverat... Så nu sitter man här utan pengar igen...

Svar på tråden Butiken har FORTFARANDE inte dragit pengarna från kontot!!