• Anonym (ts)

aj i handen, nåt brutet?

Fick min hand "ihoptryckt" av en annan hand, förstår ni? Han skulle ta tag i min hand och det var lite väl hårt. Handen är ej blå, endast lillfingret lite svullet. Men jag har ont och är lite stel i handen. Gör ont när jag knyter handen, ont vid lillfingret och handryggen..

Hur märker man om det är något som kräver läkarvård? Kan man själv avgöra om det är brutet?

Fyra dagar sen det hände.

• Svar på tråden aj i handen, nåt brutet?
  • fjärilstofflan

Har själv brutit ett fingerben på handryggen, men det kändes att det var av kan jag säga ;) åkte in o fick gips samma dag och efter några dagar var jag väldigt öm och blå ut på fingrarna. Kanske det är en spricka?

• Fia 28

Annars heter det ont i handen och inte aj i handen. =)
    Det kan vara en spricka eller nånting som hamnat i kläm. Blir det inte bättre på några dagar så kan du ju kolla upp det, men låter mera som en sträckning.

• Anonym (ts)

Alltså det var ju inte av misstag han tryckte ihop handen så det gör ju ONT.

Vet ni om man bör göra något om det är en spricka? Måste man ha bandage?

Handen är ju inte blå som sagt. Jag kan böja handen precis som den andra (har testat på olika sätt) och är lika stark i handen, men den känns "stelare" och det gör ont.

Vad tror ni, krävs det läkarbesök?

• fjärilstofflan

Tycker nog att du kan avvakta över helgen. Sätt en Linda som stöd, och för att minska svullnaden

Svar på tråden aj i handen, nåt brutet?