• Solan

Min 3-åring läser

Ja, min dotter läser också. Inga jätteavancerade saker, men MAMMA, BOLL, BAMSE och sådant. Hon fyllde tre för två veckor sedan. 

• Solan
    Shasti skrev 2011-09-30 21:24:42 följande:
    Häftigt!
    Ja, det är roligt. Försöker er tös skriva också? Vår försöker skriva lite men finmotoriken är det väl sisådär med ;). Hon lyckas få till "L" "I" "O" och "J". Resten är svårare. :D

Det verkar som om hon inser att det döljer sig en hel värld bakom alla bokstäver och att hon vill ta del av den NU. 
  • Solan

Bra idéer! Att jag inte tänkt på det. Magnet eller plastbokstäver ska jag genast införskaffa!

principessan skrev 2011-09-30 21:47:55 följande:
    Häftigt!! Min treåring är inte det minsta intresserad av det trots att vi läser mycket böcker och har bokstavsåussel osv. Han ritar där emot mycket fint krokodiler robotar och andra gubbar!
     Det låter inte fy skam det heller. :)
  • Solan
    Shasti skrev 2011-09-30 21:54:18 följande:
    Faktiskt lite skönt att höra att det finns fler, jag kände det nästan som om jag hade en "alien" hemma haha...
    Jättekul att det finns fler! :) Men olika barn utvecklar väl olika förmågor olika snabbt. Och vissa har anlag för en del saker. Jag såg en kille i min dotters ålder på förskolan som var som en liten trapetskonstnär. Han gick och balanserade på ett litet rep och hade jättebra kroppskontroll. Vår dotter är lite mer... jordnära. :D

Som sagt, jag tror det är väldigt olika vad barn utvecklar för slags förmågor tidigt. Men vi har uppmuntrat henne, jag tycker själv mycket om att läsa och skriva och vi läser ganska mycket. Hon blir väl inspirerad.
Svar på tråden Min 3-åring läser