älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:40:38 följande:
Tycker det är lite roligt att du uttalar dig om nitro när du inte har en själv :D
Däremot förstår jag att du inte vill ha en sådan pansarvagn som du har nu.. :D
älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:47:06 följande:
Och jag tycker lufthul är kassa eftersom typ alla jag känner fått punktis mitt i stan och sådant :D
Jag vet att min kompis är nöjd med sin emmaljunga scooter.
Classic Sport är ingen pansarvagn! Jag är så less på de här fördomarna mot fyrhjulingar, det skulle vara sport chassit då för det är tungt och stort och hemskt, men inte classic chassit som är på classic sporten.
Den är en av de härligaste fyrhjulingarna att köra, smala luftdäck gör
friktionen lägre mot underlaget. Breda punkteringsfria - större friktion mot underlaget = tyngre att köra. Det är ren fysik helt enkelt.
Hatade city crossens punkteringsfria dckr så jag köpte en Kronan Sulky med luftdäck att ha som vintervagn, Nitron får stå i vinter. Provade den på en knögglig vinterväg i vintras (ni vet snömodd och slask som har fryst på) och den fastnade överallt, mycket lättare med en fyrhjuling med större däck då.
älskarlivet81 skrev 2011-10-02 13:00:08 följande:
Ja, över vallar och allt och då hade alla med barnvagnar lika stora problem! Så, precis som du skriver, då spelar det ingen roll vilken vagn man har :D
Men hur mycket snö blir det i Skåne...?
MaammaL skrev 2011-10-02 12:38:11 följande:
haha tycker du ja, har inte frågat vad du tycker om utseende på den ;)
Min dotter är 8 månader och väger 10 kg, jag vägde 15 kg när jag var lite mer än 1½ år.. så det finns en chans att hon också kommer göra det, för mig känns det onödigt att köpa en nitro när jag redan har en classic sport.
dessutom så brukar det inte blåsa så mycket nere på stan vad jag vet.. den är ju inte till för promenader eller att ha i vinter utan då blir det traktorn.. Jag hade en city cross innan och den sög ju i snö så antar att nitron är lika illa eftersom det är samma hjul.
När min dotter sitter i sin classic sport så skyddar vinden hennes ben.. då kan man lika bra ha en åkpåse om det är kyligt.
Förstår att du inte köper en Nitro då du har en Classic sport, men Bee är för mig en pyttesulky mer än en barnvagn - tror du att du blir nöjd med det?