• MaammaL

Barnvagn för större barn?

Jag vill ha en smidig vagn som jag kommer köpa i vår då är dottern strax över året. (hon är 8 månader nu)
    jag vill att jag ska kunna ha henne mot mig och skulle gärna vilja ha svängbara hjul då jag redan har en med fasta.

• Svar på tråden Barnvagn för större barn?
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:18:29 följande:
    ok, jag tycker aldrig jag trängs med vår nitro, den är så smidig! Men smaken är som baken. Bee+ är den fulaste vagnen som finns och jag tycker barnet sitter så oskyddat från vind och så.
    dessutom om barnet sitter upp i EL vagnarna så är det inte heller så mycket vind skydd..
  • älskarlivet81
    MaammaL skrev 2011-10-02 12:31:33 följande:
    haha den är inte fulare än stokke,

ja men blåser det storm ute så har jag faktiskt en vagn till. nitron tar ju bara 15 kg som maxvikt dessutom tar den massor med plats i bilen.
    Jag tycker bee+ är lika ful som stokke :D

Ja, nitron tar bara tiill 15 kg, men det gör de flesta vagnar och vid 15 kg har nog de flesta barn slutat åka vagn.. Vår ettåring vägde 9,5 kg, 15 kg, ja då är hon nog närmre 4 innan hon väger det...

Ang vindskydd om barnet sitter upp så är det ändå bättre än bee+, nitron är mer ombonad på sidorna och vid benen..
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:34:29 följande:
    Jag tycker bee+ är lika ful som stokke :D

Ja, nitron tar bara tiill 15 kg, men det gör de flesta vagnar och vid 15 kg har nog de flesta barn slutat åka vagn.. Vår ettåring vägde 9,5 kg, 15 kg, ja då är hon nog närmre 4 innan hon väger det...

Ang vindskydd om barnet sitter upp så är det ändå bättre än bee+, nitron är mer ombonad på sidorna och vid benen..
    haha tycker du ja, har inte frågat vad du tycker om utseende på den ;)

Min dotter är 8 månader och väger 10 kg, jag vägde 15 kg när jag var lite mer än 1½ år.. så det finns en chans att hon också kommer göra det, för mig känns det onödigt att köpa en nitro när jag redan har en classic sport.

dessutom så brukar det inte blåsa så mycket nere på stan vad jag vet.. den är ju inte till för promenader eller att ha i vinter utan då blir det traktorn.. Jag hade en city cross innan och den sög ju i snö så antar att nitron är lika illa eftersom det är samma hjul.

När min dotter sitter i sin classic sport så skyddar vinden hennes ben.. då kan man lika bra ha en åkpåse om det är kyligt.
  • älskarlivet81
    MaammaL skrev 2011-10-02 12:38:11 följande:

Min dotter är 8 månader och väger 10 kg, jag vägde 15 kg när jag var lite mer än 1½ år.. så det finns en chans att hon också kommer göra det, för mig känns det onödigt att köpa en nitro när jag redan har en classic sport.

dessutom så brukar det inte blåsa så mycket nere på stan vad jag vet.. den är ju inte till för promenader eller att ha i vinter utan då blir det traktorn.. Jag hade en city cross innan och den sög ju i snö så antar att nitron är lika illa eftersom det är samma hjul.

När min dotter sitter i sin classic sport så skyddar vinden hennes ben.. då kan man lika bra ha en åkpåse om det är kyligt.
    Tycker det är lite roligt att du uttalar dig om nitro när du inte har en själv :D

Däremot förstår jag att du inte vill ha en sådan pansarvagn som du har nu.. :D
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:40:38 följande:
    Tycker det är lite roligt att du uttalar dig om nitro när du inte har en själv :D

hahah min kompis har den och jag är inte så imponerad, punkteringfria hjul är kassa ;P Visst är den smidig det är alla med svängbara hjul men om man jämnför med bee+ så är det mega stor och super klumpig.. den är lika lång som classic sporten, tar upp för mycket plats på bussen osv.

tråden heter liksom "vagn för större barn" min dotter är en stor tjej, och jag behöver inte en till duovagn.
  • MaammaL
    btw så har inget emot min classic sport, den är super bra på grusvägar, i snö osv.. skulle aldrig byta ut den.
  • älskarlivet81
    MaammaL skrev 2011-10-02 12:45:08 följande:
    hahah min kompis har den och jag är inte så imponerad, punkteringfria hjul är kassa ;P Visst är den smidig det är alla med svängbara hjul men om man jämnför med bee+ så är det mega stor och super klumpig.. den är lika lång som classic sporten, tar upp för mycket plats på bussen osv.

tråden heter liksom "vagn för större barn" min dotter är en stor tjej, och jag behöver inte en till duovagn.
    Och jag tycker lufthul är kassa eftersom typ alla jag känner fått punktis mitt i stan och sådant :D

Jag vet att min kompis är nöjd med sin emmaljunga scooter.
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:47:06 följande:
    Och jag tycker lufthul är kassa eftersom typ alla jag känner fått punktis mitt i stan och sådant :D

ja det är väl ända nackdelen men de är oslagbara i snö..
  • älskarlivet81
    MaammaL skrev 2011-10-02 12:55:37 följande:
    ja det är väl ända nackdelen men de är oslagbara i snö..
    Hade inte större problem med min nitro i snön, än de med fyra fasta hjul och luftpumpade hjul :D
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 12:57:04 följande:
    Hade inte större problem med min nitro i snön, än de med fyra fasta hjul och luftpumpade hjul :D
    har du kört vagnen i oplogad snö????
    när jag körde min city cross i den så rullade inte ens hjulen utan den typ körde fast hela tiden, har svårt att tro att nitron funkar bra då hahah
  • älskarlivet81
    MaammaL skrev 2011-10-02 12:58:38 följande:
    har du kört vagnen i oplogad snö????
    när jag körde min city cross i den så rullade inte ens hjulen utan den typ körde fast hela tiden, har svårt att tro att nitron funkar bra då hahah
    Ja, över vallar och allt och då hade alla med barnvagnar lika stora problem! Så, precis som du skriver, då spelar det ingen roll vilken vagn man har :D
  • MaammaL
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 13:00:08 följande:
    Ja, över vallar och allt och då hade alla med barnvagnar lika stora problem! Så, precis som du skriver, då spelar det ingen roll vilken vagn man har :D
    jaja, du är nöjd med din nitro det är bra det punkt slut.
  • Uliise

Classic Sport är ingen pansarvagn! Jag är så less på de här fördomarna mot fyrhjulingar, det skulle vara sport chassit då för det är tungt och stort och hemskt, men inte classic chassit som är på classic sporten.

Den är en av de härligaste fyrhjulingarna att köra, smala luftdäck gör friktionen lägre mot underlaget. Breda punkteringsfria - större friktion mot underlaget = tyngre att köra. Det är ren fysik helt enkelt.
    Hatade city crossens punkteringsfria dckr så jag köpte en Kronan Sulky med luftdäck att ha som vintervagn, Nitron får stå i vinter. Provade den på en knögglig vinterväg i vintras (ni vet snömodd och slask som har fryst på) och den fastnade överallt, mycket lättare med en fyrhjuling med större däck då.
    älskarlivet81 skrev 2011-10-02 13:00:08 följande:
    Men hur mycket snö blir det i Skåne...?

Förstår att du inte köper en Nitro då du har en Classic sport, men Bee är för mig en pyttesulky mer än en barnvagn - tror  du att du blir nöjd med det?
    Majken 100421
  • MaammaL
    Uliise skrev 2011-10-02 18:10:30 följande:

Classic Sport är ingen pansarvagn! Jag är så less på de här fördomarna mot fyrhjulingar, det skulle vara sport chassit då för det är tungt och stort och hemskt, men inte classic chassit som är på classic sporten.

Den är en av de härligaste fyrhjulingarna att köra, smala luftdäck gör friktionen lägre mot underlaget. Breda punkteringsfria - större friktion mot underlaget = tyngre att köra. Det är ren fysik helt enkelt.
    Hatade city crossens punkteringsfria dckr så jag köpte en Kronan Sulky med luftdäck att ha som vintervagn, Nitron får stå i vinter. Provade den på en knögglig vinterväg i vintras (ni vet snömodd och slask som har fryst på) och den fastnade överallt, mycket lättare med en fyrhjuling med större däck då.Men hur mycket snö blir det i Skåne...?

Förstår att du inte köper en Nitro då du har en Classic sport, men Bee är för mig en pyttesulky mer än en barnvagn - tror  du att du blir nöjd med det?
    TACK!!!!!

Jag håller verkligen med dig om classic.

Ja jag kommer bli super nöjd, jag vill ha en sulky vagn, dock är Bee mer än en sulky vagn mer rejäl samtidigt som den är, smidig,  tar lite plats i bilen.. helt enkelt en shopping vagn..har inte tänkt att ha den på långpromenader precis.. jag har en carena laibacklux eller vad den heter men den gillar jag inte pga att jag inte kan ha dottern emot mig.. jag vet att det kommer räcka med den i vår och sommar, sen är dotter närmare 2 år och kommer troligtvis inte åka vagn, vill hon åka vagn nästa vinter så har jag min classic sport kvar.
  • Uliise
    MaammaL skrev 2011-10-02 19:18:09 följande:
    TACK!!!!!

Jag håller verkligen med dig om classic.

Ja jag kommer bli super nöjd, jag vill ha en sulky vagn, dock är Bee mer än en sulky vagn mer rejäl samtidigt som den är, smidig,  tar lite plats i bilen.. helt enkelt en shopping vagn..har inte tänkt att ha den på långpromenader precis.. jag har en carena laibacklux eller vad den heter men den gillar jag inte pga att jag inte kan ha dottern emot mig.. jag vet att det kommer räcka med den i vår och sommar, sen är dotter närmare 2 år och kommer troligtvis inte åka vagn, vill hon åka vagn nästa vinter så har jag min classic sport kvar.
    Ja det är ju faktiskt ett rejält plus, att man kan vända sitsen på been
    Majken 100421
  • MaammaL
    Uliise skrev 2011-10-02 20:22:22 följande:
    Ja det är ju faktiskt ett rejält plus, att man kan vända sitsen på been
    Precis :) sen ska vi utomlands i sommar och hälsa på min släkt i polen och då är det också en fördel att ha en sån vagn med sig :) bara köpa en begagnad väska till den så det inte tar så mycket skada i bilen.
Svar på tråden Barnvagn för större barn?