Narkos till barn??
Hej!
Skriver detta klockan ett på natten efter vad som verkar bli ännu en sömnlös natt. Är orolig.
Har sovit sammanlagt 4 timmar på lika många dygn nu, så ha överseende med stavfel och svammel från min sida
Nästa vecka ska min 3-årige son sövas med narkos.
Han har mycket öronvax som vi inte får ur och på öron mott, så skrek han hej vilt och var livrädd när läkaren försökte få ur det. Eftersom detta påverkar hans hörsel negativt så måste det göras.
Han står även under utredning för autsim och pratar inte särskilt mycket och förstår inte allting heller så man kan förklara varför det görs. Läkaren tyckte att den bästa metoden för detta var att göra det under narkosbehandling. Så den 6 Oktober är det dags. Vi har fått hem papper och fyllt i blanketter nu.
Nu till min stora oro; Tänk om han inte vaknar upp efter narkosen?? (han får en mask över munnen och andas in medlet) Är livrädd att förlora min lille pojke. Är det någon därute som har erfarenhet och kan ge lite uppmuntrande ord så är jag väldigt tacksam.
Jag kanske låter jätteknäpp, men är superorolig. Även min 6-åriga dotter ska operera bort tonsillerna strax efteråt också på henne blir det narkos.
Vet ingenting om detta utan oroar mig kanske i onödan, eller?