• Sabirah

Nån som är min släkting?! långarydssläkten

Undrar varför inte pappa berättade detta tidigare! men iaf är visst en i långarydssläkten och vi är 140 000 personer!! so well finns det nån släkting här inne?

www.langaryd.nu/slakten/

• Svar på tråden Nån som är min släkting?! långarydssläkten
  • AngelicaS

Ja men det är inte säkert du är släkt för det, du vet det finns ju en massa svensson och alla är ju inte släkt med alla för det. Fråga era föräldrar!

• mammutten81

Mitt efternamn e rätt specielt, så det är nog vi.

• yaaniz

vad btyder siffrorna som står efter efternamnen?
    hur vet man att man e släkt med dom när det fins fler som har samma namn'?

• mette

nämen vad är detta??!! Har aldrig hört talas om denna släkt men min mans mammas namn var med!
    Hurra jag e ingift släkt me Thåström!

• hib58

Hej
    Det är två killar som har utgått från en farbror (Anders Jönsson) på 1700-talet och gått framåt till nutid i släkten. De sammanställer allt i böcker. Med i böckerna finns både de som verkligen är släkt och de ingifta eller sambos. Det skall visst vara världens mest kartlagda släkt.

Varje släkting i boken består av en siffer bokstavkombination. Stor bokstav betyder att det är en man, liten att det är en kvinna. Vilken bosktav det är visar var i syskonskaran man finns. A= första barnet B= andra barnet osv.

Siffrorna som du Yaaniz ser efter efternamnen visar på vilka sidor i den boken som detta efternamn finns på.

De har föresten en egen hemsida www.langaryd.nu/slakten/.

Så ha det bra släktingar

• skrattigtjej

jag vet ej, o tror ej ja e de.. men ja ha två vänner.. som e de... i min klass....

en tjeja i min klass, göransson hete hon i efternamn, hennes mammas släkt, ha dne släkten och sedan ha hennes plast pappa med släkt på den sidan haha. lustigt...

och sedan ha min andre vän johansson med den släkten,o de menas att hennes pojkvän med ha de.... han med johansson och hans kusiner, som den ena.. e ihop med min trdje klass vän... haha...

rörigt ja vet :-P men d sant... oj visste ej de va så många.. coolt...

• Sofia27

Jajamen; här är en släkting till, på min mammas sida.

Min mamma har beställt den senaste upplagan så jag ser fram emot att leta upp mig och min familj där

• Fröken Fräknig

Jag tror jag är med + sambo... :)

• Björkeli

Ursäkta en dum fråga, men vad är det för särskilt med just den släkten?

• Björkeli

Hmm, mitt efternamn och hemort finns med. (Liten hemort)

Betyder det att min familj är med, eller hur kan man kolla upp det bättre?

Svar på tråden Nån som är min släkting?! långarydssläkten