• Yosa

Resa till Turkiet barnfamilj, all inclusive. Vad rekommenderar du?

Vi är två vuxna och två barn som är lite sugna på att åka till Turkiet nästa höst. Barnen är då 7,5 och 4,5år. Vi har tänkt oss all inclusive. Skulle vilja ha en "turistby" med roliga pooler och lek däromkring. Havsbad är inte jätteviktigt. Möjlighet till all inclusive.

Har du åkt och rekommenderar något bra?

Vilket bolag?

Vilken stad (vi är nog inne på Side helst)?

Vilken tid på året åkte ni (månad)?

vad gav ni för det?

Berätta gärna.            

• Svar på tråden Resa till Turkiet barnfamilj, all inclusive. Vad rekommenderar du?
  • nutra

Jag tycker att Nazar har de bästa resorna till Turkiet. Vi har varit på deras hotell Pegasus Royal två ggr, Royal Wings gång samt Eftalia Aqua. Kan varmt rekommendera de första två nämnda hotellen. Fantastiska pooler, vattenrutschkanor, roliga aktiviteter, fina stränder och så god mat! I Side har vi också varit, fast då med Ving. Vi gillade inte Side Strand, då de sprang lösa hundar etcetera där som gjorde sina behov samt att en del var agressiva. Men jag har hört många andra som gillar Side...

Vi har varit i Turkiet i allt från slutet på maj till mitten på augusti och det har alltid varit varmt och skönt!    

• Yosa
    tompatiger skrev 2011-10-01 12:08:41 följande:
    Jättemycket turkar i Turkiet

Öh.....ja och mycket svenskar i sverige. Hur så?
  • Yosa
    nutra skrev 2011-10-01 12:24:34 följande:

Jag tycker att Nazar har de bästa resorna till Turkiet. Vi har varit på deras hotell Pegasus Royal två ggr, Royal Wings gång samt Eftalia Aqua. Kan varmt rekommendera de första två nämnda hotellen. Fantastiska pooler, vattenrutschkanor, roliga aktiviteter, fina stränder och så god mat! I Side har vi också varit, fast då med Ving. Vi gillade inte Side Strand, då de sprang lösa hundar etcetera där som gjorde sina behov samt att en del var agressiva. Men jag har hört många andra som gillar Side...

Vi har varit i Turkiet i allt från slutet på maj till mitten på augusti och det har alltid varit varmt och skönt!    

Tack! Ska kolla upp det du tipsade om :) Tack!
  • VildaBusan

Vi ska till seven seas side med Blue Village, Fritidsresor nästa höst. Blue Village är jättebra med alla sina hotell!

• Majsan70

Vi var på Long Beach hotel i Alanya i somras. Fantastisk anläggning. Vi hyrde en av deras villor o hade "egen" pool precis utanför dörren. I övrigt  massa roliga bassänger o god mat o trevlig personal.

• Yosa
    VildaBusan skrev 2011-10-01 21:40:07 följande:
    Vi ska till seven seas side med Blue Village, Fritidsresor nästa höst. Blue Village är jättebra med alla sina hotell!

ja jag funderar på seven seas. Har sett det också och det verkar bra! Åker till Blue village Bahia Feliz (gran canaria) nu i höst och blue village verkar kanon för barnfamiljer
  • Johans Pillerill

Vi var på aqua fantasy i Turkiet förra året... Det var TOPPEN!!

Åkte med Nazar... Grymt trevliga reseledare, häftigt badland med pooler och sånt för alla åldrar. Bra mat och massa "mellanmål" och sånt... Nära stranden (även om vi bara var ner dit en gång då vi hade fullt upp med poolerna)

Vi har till och med pratat om att åka igen, det var verkligen skitkul! De har bara all inclusive.

Så det blir mitt tips!

• VildaBusan

Yosa: vi har varit till callisto i Cypern, till caldera beach i Kreta och pascha bay i alanya Turkiet och alla hotellen har varit toppen! Du får gärna berätta om bahia Feliz sen :)

• underverket 06

Nutra: Mina föräldrar har precis bokat en resa till just Side med min familj o min brors till i april för min pappa fyller 80 då. Låter inte trevligt med lösspringande hundar, är nojig för just lösspringaden hundar utomlands pga av sjukdomar, speciellt rabies då. Var de mycket hundar? Upplevde ni att ni inte kunde vara på stranden pga av hundarna? Har inte upplevt att det varit lössspringade hundra när vi var i Antalya o heller inte på kanarieöarna etc. Så verkar var speciellt för Side då?

Svar på tråden Resa till Turkiet barnfamilj, all inclusive. Vad rekommenderar du?