Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.
Min mamma hade också svårt att visa känslor, och att någon gång få höra henne säga att hon älskar mig eller liknande tror jag skulle förändra mycket. Jag fick aldrig höra det, men visste att hon gjorde det i alla fall när jag blev äldre.
Min pappa däremot var en sträng gubbe som jag hatade när jag var yngre. Allt han brydde sig om var mina betyg och ville planera varje liten detalj i mitt liv. Jag hatade honom för att han ville hellre att jag skulle plugga på sommarlovet än att vara ute och "slösa min tid".
-" men pappa, alla barn leker ju, jag vill också"
-" nej, plugga istället, gör något vettigt!"
Så fort jag fyllde 16 var han på mig angående körkortet. Han tvingade ut mig varje gång han skulle åka någonstans för att övningköra, han gick in och ut i mitt rum och sa att jag skulle plugga teori.
Så fort jag fyllde 18 fick jag körkortet. Jag var den första personen att ta körkortet mellan mina jämnåriga. Många av mina kompisar har fortfarande inte fått körkortet, och försöker hitta tid att plugga till det.
När jag fyllde 19, kom jag in på ett av de bästa universitetna och min dröm utbildning. Jag flyttade hemifrån, och lämnade kvar kompisar i den lilla hålan där vi bodde. Mer än hälften gick om, andra gick basår, andra började jobba.
Idag är jag såååå tacksam över att han pressade och tvingade mig att studera och studera. Jag är så tacksam att det inte är sant. Att ta körkortet var helt underbart, och att få min drömutbildning var ännu bättre.
Idag är jag en välutbildad kvinna, med en son som också hatar skolan. Jag vill inte köra samma metod som min pappa gjorde, och tvinga honom att plugga, så jag vet inte hur jag ska göra. Lite svårt det där, men jag får väl komma på ett sätt.