• lillplutt

"Halsfluss" utan feber?

Kan man ha det? Har länge haft problem med halsen...Hostar rossligt, fastnar slem och trögt att svälja. Har inte ont men det är jätteirriterande. Feber har jag inte.

• Svar på tråden "Halsfluss" utan feber?
  • SilverLadyG

har du små vita prickar på halsmandlarna?

• lillplutt
    SilverLadyG skrev 2011-10-01 17:38:50 följande:
    har du små vita prickar på halsmandlarna?
    Svårt att se men jag fotade (haha) ner i halsen och det såg ut som att det var nåt stort vitt grejs på den ena..Men det var svårt att se bra för jag har ingen ficklampa eller bra ljus..
  • Gummibjörnen88

Jag tror du kan ha halsfluss utan feber. Jag har precis haft halsfluss och jag har inte ens haft ont i halsen direkt. Ingen feber heller förutom när jag var på vårdcentralen haha. Ring vårdcentralen och prata med dem. 

• SilverLadyG
    lillplutt skrev 2011-10-01 17:46:09 följande:
    Svårt att se men jag fotade (haha) ner i halsen och det såg ut som att det var nåt stort vitt grejs på den ena..Men det var svårt att se bra för jag har ingen ficklampa eller bra ljus..
    har du vita fläckar, vit fläck har vi streptococker att göra med, vilket betyder att du har halsfluss. Tips pressa 3 gånger per dag en citron och drick den som den är, hjälper mot halsfluss så att du klarar dig tills på måndag.
Svar på tråden "Halsfluss" utan feber?