• kanske 4a

Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare

Oj kan man få ersättning för det? Jag har inte ens tänkt tanken. Hur långt efter kan man anmäla det? Jag tog bort vänster äggledare i mars efter mitt andra utomkveds. Tack för den här tråden, det måste jag genast kolla upp!

• kanske 4a

En fråga till, är det sjukdom eller olycksfall? Tänkte sjukdom först men blev osäker sen. Det är ju ingen sjukdom att bli gravid, känns mer som en olycka att det fastnade. Men det borde vara sjukdom va?

• kanske 4a

Oj ursäkta, jag snubblade bara in på dene här tråden via en sökning. Blev så ivrig när jag såg att man kanske kan få ersättning att jag inte såg att trådsstarten handlar om just sjukdom eller olycka :) Men det som gör mig lite olycklig är att min försäkring inte ersätter invaliditetsgrad vid sjukdom, bara vid olycka. Så jag lär inte få några pengar :( Så det är trygg hansa man skulle haft helt enkelt, surt!

• kanske 4a

Ja jag får prova, för sjukdom funkar inte. Mitt bolag, liksom många andra vad jag förstår, ersätter bara förlorad arbetsinkomst vid sjukdom och vissa sjukdomstillstånd som tex cancer, stroke och amputation av armar och ben. Man kan också få ersättning om man blir helt eller delvis sjukskriven under en längre tid eller om man behöver rehabilitering. Men det passar ju inte in. Annars är det invaliditet eller organförlust endast vid olycka.

• kanske 4a
    MissJenny84 skrev 2011-11-21 21:28:01 följande:
    Ingen som har folksam?

Jag har folksam och där får man inga pengar :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    MissJenny84 skrev 2011-11-23 07:15:54 följande:
    Ok, konstigt! Varför skulle man inte få det? Bara hota med att byta bolag då Glad

Därför att deras försäkring täcker inte organförlust vid sjukdom, bara vid olycksfall.  Men ring och kolla din försäkring du. Lycka till!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Neko skrev 2012-01-04 16:19:56 följande:
    Tänkte bara meddela att jag fick 16550 kr från trygg-hansa =)

Grattis!
Svar på tråden Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare