• MammaNilli

Söker hem till 2 katter på landet - Östergötland

Vi har två katter. Mamma och dotter. Mamman, svartvit är 7 år och dottern, gråvit 2 år. Dom behöver komma till ett hem på landet där de får springa fritt och komma in och sova via någon lucka. Mamman är helst för sig själv men dottern busar gärna och gör gärna hyss. Ni ska helst inte ha barn då mamman föredrar att vara ensam. Katterna har tidigare varit utekatter!
    Mamman är bondkatt och norsk skogskatt.

Det gör ont i hjärtat att ge bort dom men dom behöver mer frihet som dom kan få på landet och inte i lägenhet inne i stan.

Hör av er för mer info.

-

Någon som vet ställen att kontakta för eventuell omplacering eller liknande? De fåtal jag tittat på kostar minst 1000 kr/katt och det känns inte aktuellt i nuläget.
  • Svar på tråden Söker hem till 2 katter på landet - Östergötland
  • MammaNilli

Okej ja då får dom ta bort den.

Men frågan kvarstår, var jag kan vända mig.

• MammaNilli

Men tack du så hemskt mycket för hjälpen :P

• MammaNilli
    MissMf skrev 2011-10-01 21:12:14 följande:
    Goggla typ kattjour och aktuell stad. :) Lycka till!
    Har gjort det men hittar bara de som kostar för mycket. Men tack iaf för tipset! :)
    Hoppas på att någon har mer specifika tips också!
  • Theresan

Katthem och dylikt tar för det mesta bara emot katter som inte har något hem, dina har trots allt ett även om du inte vill ha dem kvar. Använd dig av blocket, tidningen och liknande och försök att omplacera själv.

Hur vet du att katterna vantrivs? 

• MammaNilli
    Theresan skrev 2011-10-01 21:20:56 följande:
    Katthem och dylikt tar för det mesta bara emot katter som inte har något hem, dina har trots allt ett även om du inte vill ha dem kvar. Använd dig av blocket, tidningen och liknande och försök att omplacera själv.

Hur vet du att katterna vantrivs? 
    Tack! Ja det är lite olika vilka krav hemmen har.
    Det handlar inte om att jag inte vill ha dom kvar. Det finns flera orsaker. Det märks på djur när dom mår dåligt, och vi har en dotter som dom inte trivs med och det fungerar inte med oss allihopa tillsammans i vår lägenhet. Hade vi haft hus så hade det fungerat att ha dom kvar när dom kan vara ute etc.
  • krillelkpg

Vi är i samma sits, bor också i Östergötland. Dock protesterar våra mot att vi ska få bebis nästa månad och vi har då verkligen försökt med allt. Ska lägga in en annons imorgon på dom

• MammaNilli
    krillelkpg skrev 2011-10-01 21:48:26 följande:
    Vi är i samma sits, bor också i Östergötland. Dock protesterar våra mot att vi ska få bebis nästa månad och vi har då verkligen försökt med allt. Ska lägga in en annons imorgon på dom
    Vår äldsta katt attackerade mig och vår dotter när vi kom hem från BB, hon var helt vansinnig. Hoppas det ordnar sig för er!
Svar på tråden Söker hem till 2 katter på landet - Östergötland