• Fillesmamma

På onsdag börjar vi med pergotime, någon annan som oxå ska göra det då eller runt om den tiden?

Hej!
    Igår kom då den efterlängtade mensen precis som den skulle. Konstigt att man kan längta efter den när man bara vill +:a
    Så på onsdag drar vi igång med pergotime och jag undrar om det finns några andra som också gör det under de närmsta dagarna så kan vi ha sällskap.

• Svar på tråden På onsdag börjar vi med pergotime, någon annan som oxå ska göra det då eller runt om den tiden?
  • irre85

Hej..Tar min 6:e tablett med provera idag..så jag borde få men om ca 8 dagar o 4 dagar senare börja med pergon..så om allt går som de ska börjar jag med den om ca 2 veckor,..

• Fillesmamma

Hej!
    Vad är provera?
    Har du ätit pergo  innan eller är det 1:a gången?
    Jag börjar med pergo i morgon. Det är min 2:a gång, fast förra gången kunde jag inte fullfölja pga min vikt. Men denna gången hoppas jag.

• irre85

Provera äter man för att framkalla en blödning då jag inte har ägglossning alls. Så att jag sedan ska kunna börja med pergo på dag 5. Ja jag har ätit pergotime förut. Min dotter på snart 2 "blev till" med hjälp av pergotime och då tog det sig på andra kuren. Jag började också med pergotime för drygt ett år sedan för att försöka få till ett syskon då men med 10 kg mer på kroppen än förra gången så funkade inte pergotime alls, så i mars slutade jag o tog en paus. Så nu 10 kg lättare försöker jag igen!!

• Fillesmamma

Vad bra då håller vi tummarna :)
    Hoppas vi kan följas åt med våra bebismagar framöver

• irre85

Ja de kan behövas hållas lite tummar...jag har lite tur ändå just nu för jag är inne i så mycket annat i livet så jag lägger inte allt för stor tanke på dehär ännu...vilket är skönt..

• Fillesmamma

ja det är ju skönt, jag har också annat då jag pluggar. Vad händer i ditt liv då?

• Stjärnglimmer

Hej! Får jag va med?? Jag ska ta min sista provera tablett imorgon och mensen brukar komma strax därefter. Jag ska sen börja med pergotime. Detta blir andra gången. Jag tog första kuren förra månaden och tog då enkel kur. Ingenting hände, varken ägglossning eller mens fick jag. Så på dag 40 fick jag börja om med provera tabletterna. Denna gången ska jag ta dubbel kur pergotime. Jag är sååå orolig att det inte ska funka denna gången heller. Jag vill inget hellre än att bli gravid!

• Fillesmamma

Hej!
    Klart du får vara med. Blir ju fler att fråga råd av.
    Då håller vi tummarna för att det fungerar denna gången.
    Jag har tagit mina 2 första tabletter med pergo nu på morgonen på onsdag ska jag på ul sen får man väl se hur det går.
    Jobbig väntan.

• Stjärnglimmer

Kul att vi kan följas åt och hoppas tillsammans!
    Fillesmamma: ska du oxå ta dubbel dos?

• irre85

Jag pluggar också...har just börjat läsa till sjuksköterska...plus att jag håller på med min viktminskning. Hur har ni andra det med vikten. När jag blev gravid med min dotter hade jag ett BMI på strax över 26 och då tog det sig med enkel kur pergotime. Men nu när jag försökte för drygt ett år sedan hände det heller absolut inget med enkel o då hade jag ett BMI på 30. Jag ska också försöka med dubbel dos pergotime denna gång. Men eftersom jag nu gått ner till ett BMI på 26 igen så kanske de blir för mycket. Men det får visa sig.

Hej Stjärnglimmer...va kul med flera..vi ligger ganska lika då kanske..eller du ligger väl i mellan mig o fillesmamma.

Om det inte skulle gå med dubbeldos brukar dom öka den till trippel och sen brukar man få försöka några gånger innan man så att säga ger upp den metoden och går vidare. Men vi håller tummar o tår för att det ska gå. I vilka landsting är det ni får hjälp ??

Svar på tråden På onsdag börjar vi med pergotime, någon annan som oxå ska göra det då eller runt om den tiden?