Denizkizi skrev 2011-10-02 13:17:08 följande:
Ska föda om ca6- 7veckor och planerar föda på karolinska i solna.
Födde min första i gävle nov-09 och är ny inflyttat i stockholm så nu undrar jag lite hur det är på KS.
Fick man blöjor till bebisen?
Bindor och trosor till mig?
Fick er partner sova kvar?
Någon som använt ammningsnapp? jag hade det till första sonen och såna fick vi på BB gävle hur va det på KS?
Övrigt, ni som född där och legat på BB va det bra?
Någon som inte fått plats där? vart blev ni skickade?
Födde på KS i Solna i februrari i år, cirka 7½ månad sedan. Vill absolut föda där igen! när det nu blir dags för nästa dvs.

Underbar personal både på förlossningen och BB, vi låg på lilla eftervårdsenheten och där var dem underbara! Man fick mycket tid för sig själv, dem kom in var 3-4 timma och tittade till en om man nu inte tryckte på knappen så kom dem ju omedelbart!
Blöjor fick man så fort man bad om de, dem visade ett skåp för oss där vi bara kunde ta samma med bindor! Dem var stora men det var skönt då jag var så öm därnere efteråt. Hade med egna också såna stora från apoteteket (tjocka och mjuka så tips!) annars har dem där!
Min man fick sova med oss! Sonen föddes 13:51 på tisdagen och vi fick åka hem vid 13:30 på fredagen

Han sov alla nätter med oss!
Använde det ej. Men om du vill så får du säkert, dem frågade även om vi hade napp med oss till bebisen men det hade vi inte.
Lycka till!