• Anonym (Kassako)

Existerar det familjehem som tar emot barn för PENGARS skull?

Finns ni familjehem därute...som faktiskt "tjänar" en extra slant av fosterbarn?

Ni kan tex låta ert EGNA barn gå till hårfrissan och skicka kvittot till kommunen,låtsas att det var fosterbarnet som var hos frissan. Ja helt enkelt fuska med KVITTON. Köpa NYA kläder till era egna...begagnat till fosterbarnet. Och ändå få betalt för det.

• Svar på tråden Existerar det familjehem som tar emot barn för PENGARS skull?
  • Mollz
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:12:51 följande:
    Tråden handlar inte om råd hit och dit. Handlar om familjehem som sätter detta i system att ta hem barn för pengar.Pengarna ska gå till barnet...kläder,leksaker osv.
    Ja för det är ju så otroligt stora summor det rör sig om! Obestämd Tror knappast allt för många tycker det är värt allt jobb det innebär att ta in barn med en svår bakgrund för några ynka tusenlappar till.
  • Anonym (Kassako)
    Mollz skrev 2011-10-10 12:14:29 följande:
    Ja för det är ju så otroligt stora summor det rör sig om! Obestämd Tror knappast allt för många tycker det är värt allt jobb det innebär att ta in barn med en svår bakgrund för några ynka tusenlappar till.
    Då undrar jag varför soc själva säger DET KOSTAR ENORMA PENGAR FÖR KOMMUNEN ATT HA BARN PLACERADE. Jag har hört detta.
  • Mollz
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:16:56 följande:
    Då undrar jag varför soc själva säger DET KOSTAR ENORMA PENGAR FÖR KOMMUNEN ATT HA BARN PLACERADE. Jag har hört detta.
    Och du tror att alla dessa pengar går till nån enstaka familj? Det kan möjligtvis inte vara så att det är många barn som blir utplacerade till olika familjer?
  • Anonym
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:12:51 följande:
    Tråden handlar inte om råd hit och dit. Handlar om familjehem som sätter detta i system att ta hem barn för pengar.Pengarna ska gå till barnet...kläder,leksaker osv.
    Omkostnadedelen JA
    Lönen NEJ
    Hur många fler gånger ska du behöva få detta förklarat?
    Ts, jobbar du, har du ett jobb du får betalt för? 
  • Anonym
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:16:56 följande:
    Hahahahahahaha ja det är klart det kostar för att ett placeart barn kostar samhället mer än vad familjehemmen får!
    Hur va det med allmänbildningen Ts?
    Du tror väl inte att alla dessa pengar en utredning,ett lvu och en placering kostar går till familjehemmn?
    Nu får du väl hejda dig lite!
  • Anonym (Kassako)
    Anonym skrev 2011-10-10 12:21:32 följande:
    Omkostnadedelen JA
    Lönen NEJ
    Hur många fler gånger ska du behöva få detta förklarat?
    Ts, jobbar du, har du ett jobb du får betalt för? 
    Jag förstår....tråden handlar om det finns familjehem som fuskar på ngt sätt. Vissa här på tråden har beskrivit deras efrarenheter. Jag vill LYSSNA på dom som blev placerade hos dåliga familjehem. Ni kan öppna ny tråd för bra familjehem!
  • Anonym
    Mollz skrev 2011-10-10 12:19:57 följande:
    Och du tror att alla dessa pengar går till nån enstaka familj? Det kan möjligtvis inte vara så att det är många barn som blir utplacerade till olika familjer?
    Precis för att inte tala om alla insatser som varit insatt innan placering.Vad kostar inte det samhället?
    Ett lvu kostar hutlösa summor!
    Ts skulle behöva sätta sig in i hur systemet funkar och vem som får vad och varför!
  • Anonym
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:24:46 följande:
    Jag förstår....tråden handlar om det finns familjehem som fuskar på ngt sätt. Vissa här på tråden har beskrivit deras efrarenheter. Jag vill LYSSNA på dom som blev placerade hos dåliga familjehem. Ni kan öppna ny tråd för bra familjehem!
    Fast din tråd handlar ju inte om bar eller dåliga familjehemm! Då du bara snöat in på pengar!
    Din tråd handlar om Kriminella familjehem enligt dig själv!
  • Anonym (Kassako)
    Anonym skrev 2011-10-10 12:27:03 följande:
    Fast din tråd handlar ju inte om bar eller dåliga familjehemm! Då du bara snöat in på pengar!
    Din tråd handlar om Kriminella familjehem enligt dig själv!
    Finns det familjehem som vill behålla lvu barn för pengar?
  • Anonym
    Anonym (Kassako) skrev 2011-10-10 12:33:55 följande:
    Finns det familjehem som vill behålla lvu barn för pengar?
    Vad pratar du om nu??????
    Ts allvar ta reda på hur samhället fungerar innan du kläcker ur dig massa skit!
    Ta reda på hur systemet är uppbyggt och hur det fungerar, vad saker kostar och vem som får vad!
    Det här va bland det dummaste du hittills kläckt ur dig i tråden!
    Lvu barn? Behålla dom för pengar?
    Vet du vad Lvu är? Vet du varför man får det? Vet du hur svårt det är att få ett Lvu barn just Lvu:at?
    Vet du att familjehemmen inte har med det beslutet att göra och vet du att inte ens Soc har med det beslutet att göra?
    Tror du på fullaste allvar att LVu:ade barn är "hårdvaluta" inom familjehemmen???????
    Som sagt va så va det här ditt hittills dummaste inlägg!
Svar på tråden Existerar det familjehem som tar emot barn för PENGARS skull?