• annabrollan

Amningskläder, nytt företag, vill ha era åsikter!!

Hej!

Är nybliven mamma till en liten tös som föddes i Augusti!  I och med att jag ammar har jag insett att de inte finns något vidare utbud av snygga/ billiga amningskläder. Var i panik ute och letade  i de vanliga butikena, HM, Lindex, Åhlens och Lindex och där kammade jag noll! De finns ju företag så som BooB mfl.  Men dessa är ju så otroligt dyra. Det finns ju en del att beställa via nätet, men de har inte heller ett stort utbud…

Så min fråga är nu om de finns flera än jag som tycker att det finns behov av att kunna få tag i snygga billiga amningskläder så som linnen, tröjor, klänningar?

Tanken är att dessa kläder ska kunnas beställa via nätet till ett biligt pris!

Jag är in behov av era åsikter!!

• Svar på tråden Amningskläder, nytt företag, vill ha era åsikter!!
  • Ultima

Då blir det dessvärre ett ganska trist svar från mig....

Nej, jag hade inget som helst behov av speciella kläder avsedda för amning. Upplevde de enbart som onödigt och dyrt att köpa in speciella plagg avsedda främst för en relativt kort period.
    Hade ett par BH:ar, och ett linne - men använde hellre "vanliga" men lite rymligare toppar. Eller vanliga linnen och en kofta. 

Möjligtvis om det fanns någon smart lösning som kombinerade både perioderna gravid/amning skulle jag kanske tyckt det funnits ett behov... 

• qouix

Jag har ammat nu i 4,5 månad och har bara hittat amnings linnen på lindex o hm. De på lindex har en inbyggd bh och man knäpper loss från axelbandet som på en bh, de på hm är såna omlott med en ficka.
    Hade velat ha flera enkla amnings linnen i bomull i flera olika färger för typ 69 kr st som vanliga på hm...men de finns inte.
    Har löst det med att ist köpa billiga linnen på hm i en storlek för stort och ha under ett vanligt linne. Jag drar ner det undre linnet under bröstet och drar upp det andra linnet över bröstet....

• Helle333
    annabrollan skrev 2011-10-02 20:41:01 följande:

Hej!

Är nybliven mamma till en liten tös som föddes i Augusti!  I och med att jag ammar har jag insett att de inte finns något vidare utbud av snygga/ billiga amningskläder. Var i panik ute och letade  i de vanliga butikena, HM, Lindex, Åhlens och Lindex och där kammade jag noll! De finns ju företag så som BooB mfl.  Men dessa är ju så otroligt dyra. Det finns ju en del att beställa via nätet, men de har inte heller ett stort utbud…

Så min fråga är nu om de finns flera än jag som tycker att det finns behov av att kunna få tag i snygga billiga amningskläder så som linnen, tröjor, klänningar?

Tanken är att dessa kläder ska kunnas beställa via nätet till ett biligt pris!

Jag är in behov av era åsikter!!

JAAAAAA gör gärna lite roligare mammakläder också. Allting är så sabla puttinuttigt så jag trodde jag skulle kräkas över alla mammakläder och amningskläderna är precis som du säger - dyra. Och TRÅKIGA. Jag har inte haft på mig kläder som känns som mig på snart ett helt år. Det finns helt enkelt inga sådana kläder om man råkar vara gravid eller ammande. Fram för mer nitar och tuffa tröjor =)
  • Makka Pakka

Jag har också svårt att hitta fina amningskläder men har ni insett att det är ganska onödigt.

Jag använder bara min vanliga kläder med amningsbh eller amningslinne under. Favvon är svarta amningslinnet från H&M med smala axelband. Den har jag under t.ex. en skjorta eller oversized t-shirt. 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Toppen9

Jo jag vill ha andra amningskläder än de som finns nu! Gärna såna som inte sitter tajt över magen då jag gärna döljer den tills den gått ner sig

• Alexi

Jag har haft enorma problem att hitta vettiga kläder att ha, speciellt i somras. Jag är rätt rund och vill inte gå i enbart linne på sommaren utan vill ha en ärm som går ner en bit, helst 3/4 dels ärm (typ till armbågen). Att hitta sådana toppar som också är vettiga i storlekarna och inte sitter som korvskinn gick inte. Jag har haft typ ett par olika tröjor hela sommaren... Jag köpte från tre olika internetaffärer och fick skicka tillbaka allihop...

• MrsMurphy

Jag hade gärna köpt billiga amningskläder! Men, tror att det är kört med ett sådant företag, tyvärr. Dels alla storlekar, modeller, det kommer kräva sina kronor. Sen när man börjar tänka på hur många som ammar, sen hur många som skulle ha ett intresse av det. Markandsföring för att få dessa att hitta det aktuella företaget, lager, arbetstid, etc, etc. Tror att det är omöjligt att få det billigt helt enkelt. Landar på dyrt och nischat, enda möjligheten. 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Dr Mupp

Jag ser verkligen inte behovet, det går utrmärkt att amma i vanliga tröjor.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Krake

Jag kämpade med amningvänliga kläder och amningsbehå i början men sket i det rätt snart, hivade bara upp tutten ur urringningen liksom.

När man gått i mammakläder i typ tre till sex månader är man - eller iaf jag - rätt sugen på att äntligen få ha på sig sina vanliga gamla plagg igen.

Moster, inte monster.
  • Alexi

Att hålla på och dra ner urringningen på en vanlig tröja tycker jag förstör den.

• Krake
    Alexi skrev 2011-10-03 10:50:02 följande:
    Att hålla på och dra ner urringningen på en vanlig tröja tycker jag förstör den.
    Mjo, sant... Beror på hur mycket man måste dra ner. Men jag var så jävla less på specialkläder. Får väl investera i ett gäng nya trikåtoppar nästa år när amningen är ett avslutat kapitel för min del
    Moster, inte monster.
  • 201201232

Jag ser absolut behovet. Har sytt lite själv faktiskt och tror att det enklaste idag är att köpa 2 st billiga linnen och sy ett amningslinne med booböppning själv. Problemet är nog att du knappast kommer billigt undan om du startar upp ett företag. Det går inte att sälja till samma pris som HM har om man gör små volymer.

• Ragnar

Jag har provat en del så kallade amningskläder och tycker inte alls de varit bra. Det har gått bäst att amma med mina vanliga kläder. Har amningsbh och amningslinne med inbyggd bh, som inte varit så svåra att hitta och sen har jag bara haft mina vanliga kläder över. Köpte några amningströjor på rea när första barnet var litet och fick några och de har jag bara trasslat till det med så jag gav bort allihop till slut. Så för min del har särskilda amningskläder varit helt onödigt under de 4 år jag har ammat.

• Agnes81

Mitt största problem är att jag fryser.. Har handlat yllelinne från janus. Inget sticks. Love it! Gillar plagg med lång rund hals som går att dra ner.. Har en sån klänning från pop avsedd för amnning men som inte ser ut som det.. Billigare är ju alltid en god ide! Lycka till!

• UnderbaraMix

Nja.. Jag har en del från boob och visst, de kostar skjortan men det är fin kvalitet och jag tvivlar på att det går att göra lika bra amningströjor till lägre pris än så..

• Bellini

Tycker det är megakrångligt med amningskläder. Tycker det räcker med en rejäl amningsbh o en vanlig tröja eller skjorta över!

• Neenah

Tycker absolut att det finns ett stort behov! Roligare färger och snygga klänningar! Min son blir 1år denna veckan och jag älskar mina amningströjor även om jag inte ammar lika mycket längre!

• Nica01

Tror att boob o dylikt är ungefär så billigt det går att få kläder till hyfsad kvalitet om man inte kommer upp i hm volymer.

Tycker själv att det är underbart med amninskläder o har köpt på mig ett gäng enfärgade från boob. Skiljer inte från min vanliga ledig-stil så jag känner mig inte begränsad o så dyra tycker inte jag att de är heller.

• Sandra09

Jag tycker också att det finns så lite alternativ.. för boob kostar massor, en vanligt tröja 500kr.... kostar 
    100kr annars, bara en söm på mitten gör tröjan 400kr dyrare.. sinnessjukt!
    Jag skulle gärna köpa amningskläder om de inte kostade så mycket, jag har  några linnen jag köpt på
    hm och lindex, men man vill ju inte alltid ha amningslinnen på sig jämt.

Svar på tråden Amningskläder, nytt företag, vill ha era åsikter!!