• charliem

Bo i Floda?

Jag har tidigare startat en tråd här på familjeliv angående att bo i Ale eller Gråbo. Nu har vi fått upp ögonen för Floda. Jag tänker att det är ganska smidigt att ta pendeltåget till Göteborg, dessutom har vi släkt i Lerum (där vi tyvärr tycker att priserna är lite omotiverat höga).
    Vi har börjat kika på områdena Drängsered, Uddared och Hästhagen just för att det är enkelt att ta sig till pendeltågsstationen därifrån.
    Är det någon som bor där eller har bott där som vill dela med sig av hur det är? Finns det bra förskolor, är det lång kö för att få plats där, är det trevliga områden?
    Det är villa som gäller! 

Tacksam för alla kommentarer!     

• Svar på tråden Bo i Floda?
  • MajaBrittan

Vi köpte hus och flyttade till Floda i somras. Än är vi ju nyinflyttade och har väl inte upptäckt alla för/nackdelar ännu, men vi trivs jättebra. Vi valde Floda för att vi precis som du tyckte priserna i Lerum stack iväg i budgivningarna vi var med i, dessutom är jag uppvuxen i kommunen. Och har familj här.

Vårt första barn är planerat till om tre veckor lite drygt och Uddared som vi flyttat till är ett jättebra område för barn. Och eftersom min syster med familj bor i samma område så känns det extra bra och roligt!

Min sambo pendlar med tåg varje dag och tycker det funkar väldigt bra, trots att det ganska ofta är förseningar på tågen. I Floda centrum finns dessutom vårdcentral, apotek en bra ICA-affär och en handfull andra affärer, thai å pizzerior.

• riverA

Är själv uppvuxen i Floda/Uddared och har trivts kanon!!
    Och som Majbrittan skriver, Uddared är suveränt för småbarn med lekplatser i mitten av byarna och många andra småbarnsfamiljer.
     Även hästagen är ett bra småbarnsområde med skola inärheten. Där finns de mest radhus dock.

Har sedan två år tillbaka bott i Berghult på andra sidan motorvägen och trivs bra här med.
    Har mina föräldrar samt min ena bror m. familj i närheten =)  

Svar på tråden Bo i Floda?