• Anonym

Håret är orange, vad göra??

Färgade igår håret i en toning, var innan väldigt ljus med delvis blekt hår. Efter toningen är nu håret orange!! Vad göra?? Jag fick igår hjälp med att tona håret och har ingen hjälp att göra om de och själv vet jag inte om jag vågar för verkar ganska krångligt, så vad ska jag göra? :S Någon som vet om de försvinner mycket efter redan första tvätten? Funderar på att bosätta mig i duschen just nu...

Denna färg använde jag...hade förhoppning om ljusbrunt med lite mer åt de röda, men absolut inte orange =(
  • Svar på tråden Håret är orange, vad göra??
  • roffe

Du kan ju tona en gång till kanske med en mörkare nyans? Det är egentligen bara att blanda ihop och smeta i, men kan va svårt att se om man lyckats täcka allt hår så lite assistans kan ju vara bra.

• Anonym (....)

Blir lätt så när håret har blivit blonderat tidigare... Färga om det.. Toningen försvinner inte bara för att du bosätter dig i duschen.... Tonade mitt hår för över en månad sedan, och färgen sitter fortfarande kvar, en aning mattare men den är kvar.. Och jag duschar varje dag, tvättar håret varannan dag..

• Anonym
    Anonym (....) skrev 2011-10-03 09:30:35 följande:
    Blir lätt så när håret har blivit blonderat tidigare... Färga om det.. Toningen försvinner inte bara för att du bosätter dig i duschen.... Tonade mitt hår för över en månad sedan, och färgen sitter fortfarande kvar, en aning mattare men den är kvar.. Och jag duschar varje dag, tvättar håret varannan dag..
    Aha okej, har satt in en inpackning nu för läste på annan sida att folk tipsade om de så får se om de blir någon skillnad...silverschampoo funkar bara på blont hår va?

Är inte desperat att få bort all färg, utan mest att de ska mattas ner och kanske just de orangea ska försvinna =/ Men ser jag ingen skillnad efter denna uttvätt så får de bli en ny toning :S

Funkar inte annars med typ schampoo för brunt hår? Eller försvinner inte de röda av de?
  • Anonym (....)
    Anonym skrev 2011-10-03 09:39:32 följande:
    Aha okej, har satt in en inpackning nu för läste på annan sida att folk tipsade om de så får se om de blir någon skillnad...silverschampoo funkar bara på blont hår va?

Är inte desperat att få bort all färg, utan mest att de ska mattas ner och kanske just de orangea ska försvinna =/ Men ser jag ingen skillnad efter denna uttvätt så får de bli en ny toning :S

Funkar inte annars med typ schampoo för brunt hår? Eller försvinner inte de röda av de?
    Silvershampoo funkar på blont hår ja, eller misslyckade blonderingar. Även moods silvergrå hår toning kan ta bort röd/orange/gul färg... Tveksamt att shampoo för brunt/svart hår tar bort det orangea.. Prova med kallt vatten och citron. Det mattar åxå av färgen :)
Svar på tråden Håret är orange, vad göra??