• Inga Linnea

Konstant positivt ÄL-test, men negativt gravtest?

Vi fick barn i januari. När vi gjorde det barnet var allt normalt med äl-test och liknande. Nu har vi gjort försök 1 med syskon. Mens var sen och brösten började ömma lite. Hade inga gravtester hemma så tog ett äl-test som var positivt. Blev glada eftersom vi trodde det betydde graviditet. När sedan gravtesterna kom var det negativt.

ÄL-tester har sedan hela tiden varit positiva. Mens kom slutligen 26 dagar efter ägglossning, och var som en normal mens. Nu är det mensens tredje dag, och äl-testet är fortfarande starkt positivt.

Någon som varit med om något liknande? Flera gravtester har varit negativa, så graviditet är det nog inte. Varför är äl-testet hela tiden positivt? Ser ingen rimlig förklaring.

• Svar på tråden Konstant positivt ÄL-test, men negativt gravtest?
  • Kaos85

Jag började med ÄL-tester nu i sept. Första testet tog jag när jag hade mens bara för att se hur det fungerade.. Det var inte positivt men det var inte långt ifrån. Strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Men efter det när mensen var slut och jag började testa varje dag så fanns det inte ens en liten skymt av ett streck.... Efter 20 dagar å 24-25 tester så kom det plötsligt ett riktigt starkt och tydligt streck och har haft så nu i 3 dagar.. Ingen stegring eller något, det bara var där... Så strecket jag fick när jag hade mens var nästan lika starkt som det jag fått nu de senaste dagarna.. Å så ska det väl heller inte vara...
    Det kan ju vara så att det är något fel på just det partiet som dina tester kommer ifrån.. 
    Att de är för gamla eller har legat öppet.. Ingen aning faktiskt.. Frågat en BM? 

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
Svar på tråden Konstant positivt ÄL-test, men negativt gravtest?