• spallen

Erfarenheter av linicin prevent

Hej!!!

Jag och dottern fick löss och behandlade oss(så klart). Nu är man ju rädd att bli smittad igen på dagis, så jag köpte linicin prevent som ska förebygga löss.

Vad har ni för erfarenheter av detta medel, har det hjälpt???

Tack på förhand!!!!     

Oscar 060804 Tilda 080212
  • Svar på tråden Erfarenheter av linicin prevent
  • Kaosmamma

Jag använder i hopp om att slippa skiten i år, om det hjälper vet jag inte :) men känns bra att köra! Plus uppsatt hår på tjejerna!

• spallen

Hoppas att det hjälper, vill verkligen inte ha tillbaka det!!!!

• Elli 612

Hej, har använt det i en vecka på min dotter där det gått löss i klassen, dock fick hon två löss i håret idag, trots behandling med Linicin Prevent imorse. Dock hade den hon smittades av (mest troligt den) mkt löss i håret enligt mamman, så är det väldigt mkt kan det ju smittas ändå om de har närkontakt tydligen... men vi kör med det ändå i fortsättningen för att förhoppningsvis motverka lusangrepp.

• NKmamma

Det gick löss på dagis och jag sprayade mitt och och yngsta. Äldsta sprayade hon med och ingen av oss fick löss. Nu höll jag iof lilla hemma en vecka när det var som värst. Sprayade även en vecka efter det då hon gick på dagis.

Jajamen
  • spallen
    Elli 612 skrev 2011-10-03 23:49:40 följande:
    Hej, har använt det i en vecka på min dotter där det gått löss i klassen, dock fick hon två löss i håret idag, trots behandling med Linicin Prevent imorse. Dock hade den hon smittades av (mest troligt den) mkt löss i håret enligt mamman, så är det väldigt mkt kan det ju smittas ändå om de har närkontakt tydligen... men vi kör med det ändå i fortsättningen för att förhoppningsvis motverka lusangrepp.

Hoppas att ni slipper lössen, men man kan nog inte räkna med att det hjälper till 100% då!!!!
Svar på tråden Erfarenheter av linicin prevent