12 år, ska hon använda...
Bara en fråga för jag undrar
Bara en fråga för jag undrar
Det beror väl på vad hon behöver.
Det beror väl på om hon känner ett behov av det eller inte?
Jag började använda bh när jag gick i högstadiet någon gång, började med mjuka bh:n och toppar i sexan/sjuan, men första bh:n med bygel var nog i åttan. Egentligen hade jag nog inget större behov förutom på idrottslektionerna, men vi tjejer är så hjärntvättade i att ha något för brösten.
Bör tilläggas att jag har fortfarande A/B-kupa som vuxen.
Tycker hon ska använda det hon vill använda.
sportbh/topp
inte bikiniöverdel och annars det hon vill ha.
Beror väl på hur stora bröst hon har. Hade själv B-kupa när jag var 12 och föredrog nu som då sport-BH, men det är väl upp till var och en vad man trivs med. Fick hjälp att prova ut olika sortersBH så jag själv kunde välja.
din dotter vill säkert använda något, för det gör säkert många andra tjejer i henne skola. Jag vet själv hur jag kände. Man behöver inte bh, men vill gärna ha för att det är nytt och spännande. Sen så ömmar brösten mycket och det kan säkert vara skönt att ha en bh-liknande top. Finns ju även bh:ar för tonåringar som precis fått bröst. Fick min första bh/top när jag var 13.
jag använde topp när jag var 12, hade då fått små myggbett till bröst. Har för mig att jag var dryga 13 när jag köpte första BHn
Och vem är TS som frågar en sådan fråga? En lärare på mellanstadiet?