• Wimzan

HJÄLP! Gravid i v.8... började blöda idag!

Jag är idag gravid i vecka 8+5. Tidigare under kvällen upptäckte jag en blodblandad flytning på pappret när jag hade varit på toaletten. Vid ett senare toalettbesök hade flytningen utvecklats till en flytning med ännu mer blod i =(!!!! Har gråtit hela kvällen och känner mig jätterädd!

Jag satte i en tampong för att kunna avgöra hur mycket jag blöder. Det var fortfarande lite blodblandade flytningar, men ingen blödning direkt.

Vad beror detta på och vad kan jag göra?

Känner du kanske igen dig i detta och hur gick det i så fall för dig?

Oron och rädslan blir bara större. Jag är livrädd för att förlora det lilla livet i min mage.

• Svar på tråden HJÄLP! Gravid i v.8... började blöda idag!
  • Barbabok

Blödningar kan vara mf och det kan vara "vadsomhelst", det vet man inte och det finns inget att göra i så tidig graviditet. Vänta och se.

Jag har haft två mf varav det ena saknade foster helt men jag hade varit gravid (mätte hormoner).

Hoppas det bara är en ofarlig blödning för dig      

• SL87

Har du haft ont också? Jag var in på ett VUL förra veckan efter en blödning, fostret mådde bra och man kunde se ett litet hjärtslag! Han sa att det var relativt vanligt med småblödningar under gravidteten då det är mkt som händer med kärl osv! Ring din kvinnoklinik och hör med dom om du kanske kan få komma in och göra ett VUL! Annars säger dom bara att man ska vänta fyra veckor och göra ett nytt test!

• Wimzan

Jag blödde lite även i morse så jag ringde till BM. Jag har fått en tid för ultraljud på torsdag. Det har i alla fall slutat blöda nu, men jag kan inte sluta oroa mig. Känns skönt att få kolla upp det på torsdag, men jag kommer vara nervös som en tok inför besöket. Är livrädd för vad ultraljudet kan visa =(

Jag känner inte av något illamående alls. Det har jag inte gjort under hela graviditeten, men däremot har jag haft jätteömma bröst i vecka 5-6, vilket har börjat avta nu =(. Det känns verkligen inte bra.
    Jag vill må illa, spy, ha ömma bröst, vara jättetrött.... vad som helst bara jag vet att det är ett tecken på att bebisen fortfarande mår bra och vill stanna i min mage!

• Wimzan
    SL87 skrev 2011-10-03 22:49:57 följande:
    Har du haft ont också? Jag var in på ett VUL förra veckan efter en blödning, fostret mådde bra och man kunde se ett litet hjärtslag! Han sa att det var relativt vanligt med småblödningar under gravidteten då det är mkt som händer med kärl osv! Ring din kvinnoklinik och hör med dom om du kanske kan få komma in och göra ett VUL! Annars säger dom bara att man ska vänta fyra veckor och göra ett nytt test!
    Jag har inte haft ont så det hoppas jag är ett bra tecken. Skönt att allt var bra med din lilla bebis =)

Barbabra: Jag känner mig ledsen för din skull angående missfallen som du har gått igenom. Har du barn eller en bebis på väg nu?
  • Barbabok

Tack, jo jag har ett barn och är i v6 nu, så jag oroar mig med! Fast jag har klarat mig från blod hittills denna graviditet. Har VUL v10 eller vad det nu blir.

• Wimzan

Jag har börjat blöda igen och den här gången är det rikligare och mer blod =(. Känns inte alls bra.

Torsdagen känns som en evighet bort. Vill få bekräftat nu att allt är som det ska och att bebisen mår bra... men jag börjar inse att så kanske inte kommer att bli fallet.

• trollet83
    Wimzan skrev 2011-10-04 20:43:30 följande:

Jag har börjat blöda igen och den här gången är det rikligare och mer blod =(. Känns inte alls bra.

Torsdagen känns som en evighet bort. Vill få bekräftat nu att allt är som det ska och att bebisen mår bra... men jag börjar inse att så kanske inte kommer att bli fallet.

Har du haft smärta i samband med blödningen?

Jag fick en rejäl blödning omkring v.7-8, trodde också det var missfall för det blödde igenom trosor o byxor o allt o det kom plötsligt..men fick göra vul dagen efter och det var inte missfall o bebisen fanns kvar!Den läkaren sa att hon haft 5-6 kvinnor samma dag med samma besvär..så verkade vara relativt vanligt att få blödningar så tidigt..

Jag hade också senare för några veckor sedan också blodiga flytningar men inte heller då var det nån fara visade det sig på ul, jätteskönt att höra, är nu gravid i v.15 och allt har alltså sett bra ut hittills!

Lycka till nu och hoppas allt går bra!
  • Wimzan
    trollet83 skrev 2011-10-04 20:48:12 följande:
    Har du haft smärta i samband med blödningen?

Jag fick en rejäl blödning omkring v.7-8, trodde också det var missfall för det blödde igenom trosor o byxor o allt o det kom plötsligt..men fick göra vul dagen efter och det var inte missfall o bebisen fanns kvar!Den läkaren sa att hon haft 5-6 kvinnor samma dag med samma besvär..så verkade vara relativt vanligt att få blödningar så tidigt..

Jag hade också senare för några veckor sedan också blodiga flytningar men inte heller då var det nån fara visade det sig på ul, jätteskönt att höra, är nu gravid i v.15 och allt har alltså sett bra ut hittills!

Lycka till nu och hoppas allt går bra!
    Det känns skönt att höra. Jag har känt av lite molande värk, men det har jag haft till och från ända sedan jag fick veta att jag är gravid så det är ingenting som har kommit i samband med blödningen.

Men det är alltid bra att höra "lyckade exempel" där blödningar faktiskt inte behöver innebära missfall eller andra problem.

Hoppas att du slipper fler blödningar och att du kan njuta av din graviditet utan att oroa dig framöver =)
  • mizan

hejsan va ju ett tagsen ni skrev om detta men jag undrade bara hur det gick för er ni som hade blödningar tidigt ??   har sj börjat få det nu :( är i vecka 7

• Wimzan
    mizan skrev 2012-02-12 16:02:32 följande:
    hejsan va ju ett tagsen ni skrev om detta men jag undrade bara hur det gick för er ni som hade blödningar tidigt ??   har sj börjat få det nu :( är i vecka 7
    Hej!

För min del slutade det inte alls bra. Blödningen blev värre och UL visade ett pågående missfall. Jag blödde i 2 veckor efter det. Vi har försökt igen sedan dess, men hittills utan resultat.
    Är på BIM + 11 idag och mensen verkar inte vara i närheten. Dessvärre finns inte heller något + inom räckhåll så vi får se hut det går.

Jag har hört flera som har haft blödningar under graviditeten, men som visade sig vara helt ofarliga. Det är tydligen ganska vanligt med blödningar under graviditeten, speciellt i början. Jag förstår verkligen din oro, men det behöver absolut inte vara någon fara.
    Har du ont? Hur länge har du blött?
  • trollet83
    mizan skrev 2012-02-12 16:02:32 följande:
    För min del har det fortsatt bra..väntar lillebror med BF 9 april så är i v.32 nu..Lycka till o hoppas det går vägen för dig med!
  • trollet83
    Wimzan skrev 2012-02-12 23:35:02 följande:
    Hej!

För min del slutade det inte alls bra. Blödningen blev värre och UL visade ett pågående missfall. Jag blödde i 2 veckor efter det. Vi har försökt igen sedan dess, men hittills utan resultat.
    Är på BIM + 11 idag och mensen verkar inte vara i närheten. Dessvärre finns inte heller något + inom räckhåll så vi får se hut det går.

Jag har hört flera som har haft blödningar under graviditeten, men som visade sig vara helt ofarliga. Det är tydligen ganska vanligt med blödningar under graviditeten, speciellt i början. Jag förstår verkligen din oro, men det behöver absolut inte vara någon fara.
    Tråkigt att det ej gick bra för dig!Hoppas det snart tar sig o att ni får er bebis!Lycka till!
  • mizan
    Wimzan skrev 2012-02-12 23:35:02 följande:
    Hej!

åå verkligen tråkigt att höra :( ja nu i morse kom det klumpar, blött i två dagar nu :( , och det ser inte bra ut här heller , 3 missfallet nu:'( har som mensvärk. va tvungen att ta alvedon igår när jag skulle gå och lägga mig.
    verka vara så konstigt för det första mf kom vecka 6 andra v 7 och nu det 3 , v 8 :S förstår inte varför. blir typ en vecka längre. hoppas vi lyckas någon gång och få det lilla fina livet vi drömt om. tack så mkt för ditt svar  
  • mizan
    trollet83 skrev 2012-02-13 08:13:01 följande:
    För min del har det fortsatt bra..väntar lillebror med BF 9 april så är i v.32 nu..Lycka till o hoppas det går vägen för dig med!
    ååå vad skönt att det ändå kan gå bra för vissa grattis :) ja jag vill börja en utredning nu , och se ifall man kan få någon förklaring till vf jag får mf hela tiden :/ 
    förut trodde inte jag att jag kunde bli gravid höll på i två år, men sen pang sa det så blev jag de , men nu får man ju inte behålla det :(  tack för ditt svar :) 
Svar på tråden HJÄLP! Gravid i v.8... började blöda idag!